[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prikaz prirejenega sproščanja učinkovin z alginatnimi mikrosferami v šolskem laboratoriju

Špela Svetičič (2014) Prikaz prirejenega sproščanja učinkovin z alginatnimi mikrosferami v šolskem laboratoriju. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1630Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem izdelala osnovnošolskemu okolju primerna eksperimenta, ki v šolskem laboratoriju učencem prikažeta osnovne principe prirejenega sproščanja zdravil in možnosti ciljne dostave farmacevtskih učinkovin. V prvem, teoretičnem delu je predstavljen alginat, ki je zaradi zmožnosti tvorbe mikrosfer osnova obeh eksperimentov, njegove lastnosti, uporaba in umestitev v učni načrt za osnovne šole in gimnazije. V drugem delu je opisan izbrani, poenostavljeni in optimiziran postopek, primeren za prikaz prirejenega sproščanja in za prikaz principa dostavnega sistema s ciljano dostavo v šolskem laboratoriju. Eksperiment, s katerim lahko s pomočjo alginata prikažemo prirejeno sproščanje snovi v šolskem laboratoriju, je razdeljen na dva dela. Prvi del predstavlja izdelavo alginatnih mikrosfer z modelno snovjo, katere osnova je povzeta po avtorjih Friedli in Schlager (2005), drugi pa omogoča opazovanje sproščanja modelne snovi iz alginatnih mikrosfer. Zaradi cenovne dostopnosti, hitrega sproščanja iz alginatnih mikrosfer in obarvanosti, ki omogoča neposredno opazovanje sproščanja modelne snovi, sem za modelno snov izbrala prehransko barvilo. Celoten eksperiment ne vsebuje zahtevnih korakov; pripomočki in kemikalije, ki jih potrebujemo, so cenovno dosegljivi in varni za uporabo. Ker je prehransko barvilo v vodni raztopini kalcijevega klorida vidno takoj, za popolno sprostitev iz mikrosfer pa je potrebno več ur, je eksperiment primeren za prikaz prirejenega sproščanja, v katerem prehransko barvilo predstavlja model nizkomolekularne zdravilne učinkovine s postopnim sproščanjem. Tudi eksperiment, s katerim lahko s pomočjo alginata prikažemo dostavni sistem s ciljano dostavo v šolskem laboratoriju, sem razdelila na dva dela, in sicer na izdelavo hitozan-alginatnih mikrosfer z govejim serumskim albuminom (BSA) ter opazovanje sproščanja BSA iz hitozan-alginatnih mikrosfer. Za izdelavo hitozan-alginatnih mikrosfer sem izbrala in preizkusila tri različne postopke. Zaradi enostavne, časovno ustrezne izvedbe in kompaktnosti sintetiziranih mikrosfer se je kot najboljši izkazal postopek s povzetimi osnovnimi koraki po Meng idr. (2011). Pri opazovanju sproščanja BSA iz hitozan-alginatnih mikrosfer sem izbrala in preizkusila tri različne metode določanja sproščenega BSA: določanje absorpcije BSA s spektrofotometrom, semikvantitativno določanje vsebnosti BSA z biuretsko reakcijo in določanje svetlobne prepustnosti raztopine s šolskim spektrometrom SpektraTM. Kot najprimernejša metoda za prikaz dostavnega sistema s ciljano dostavo v šolskem laboratoriju se je izkazalo semikvantitativno določanje vsebnosti BSA z biuretsko reakcijo. Rezultati so namreč hitro vidni in določljivi. Prav tako osnovnošolski učenci že poznajo pomen in delovanje biuretske reakcije, zato lahko iz rezultatov sklepajo, da se je pri kisli pH-vrednosti iz mikrosfer sprostilo manj BSA kot pri pH-vrednosti 7. Tako lahko z uporabo biuretske reakcije nazorno prikažemo princip farmacevtskega dostavnega sistema s ciljano dostavo učinkovine v kolon, kjer BSA predstavlja zdravilo, čaša z 0,5% vodno raztopino klorovodikove kisline ponazarja okolje v želodcu, čaša s pufrom s pH-vrednostjo 7 pa okolje v tankem črevesju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: alginat, alginatne mikrosfere, hitozan-alginatne mikrosfere, prirejeno sproščanje, dostavni sistem s ciljano dostavo, šolski laboratorij
    Število strani: 44
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Bojana BohMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10243657)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2531
    Datum vnosa: 14 Okt 2014 11:51
    Zadnja sprememba: 14 Okt 2014 11:51
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2531

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa