[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Ocena stališč, znanja in interesa osnovnošolcev v povezavi z gensko spremenjenimi organizmi

Sara Janže (2014) Ocena stališč, znanja in interesa osnovnošolcev v povezavi z gensko spremenjenimi organizmi. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (484Kb)

    Povzetek

    Nova znanja biotehnologije v današnjem času omogočajo, da lahko z ustvarjanjem gensko spremenjenih organizmov zdravimo še nedavno neozdravljive bolezni. Kljub tem prednostim, ki jih uporaba gensko spremenjenih organizmov prinaša, področje genskega inženiringa še vedno prinaša družbi veliko vprašanj, ki se dotikajo naše moralnosti. Šola od družbe ni izolirana in do vprašanj, ki se nanašajo na prenašanje genov med organizmi, zavzema bolj ali manj nevtralna stališča. S tem oblikuje stališča učencev, ki se nanašajo na uporabo in sprejemanje gensko spremenjenih organizmov. Stališča posameznika pa pomembno vplivajo na sprejemanje odločitev in vedenja posameznika. Učitelj biologije igra pomembno vlogo pri informiranju učencev o tej problematiki. Zato sem se odločila v svojem diplomskem delu raziskati, kako znanje in interes vplivata na oblikovanje stališč učencev do gensko spremenjenih organizmov. Na podlagi že uporabljenega vprašalnika (Šorgo in sod., 2011b) smo izdelali anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili učencem osmega in devetega razreda osnovne šole. Rezultati raziskave v okviru mojega diplomskega dela so pokazali, da učenci, ki imajo več znanja o gensko spremenjenih organizmih, izražajo večji interes za učenje o teh organizmih. Ugotovila sem, da starejši učenci izkazujejo večji interes za učenje o gensko spremenjenih organizmih kot mlajši. Prav tako so rezultati raziskave pokazali, da dekleta kažejo večji interes za učenje obravnavane teme kot fantje. Menimo, da lahko učitelj z izbiro ustreznih metod poučevanja in s svojim odnosom pomembno vpliva na oblikovanje stališč, ki bodo temeljila na ustrezni presoji tveganj, ki jih uporaba gensko spremenjenih organizmov prinaša.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gensko spremenjeni organizmi, biotehnologija, genski inženiring, interes, stališča, učenci
    Število strani: 27
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Iztok TomažičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10239817)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2525
    Datum vnosa: 10 Okt 2014 07:23
    Zadnja sprememba: 10 Okt 2014 07:23
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2525

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa