[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava vsebin o sladkorni bolezni v osnovni šoli

Anja Jakše (2014) Obravnava vsebin o sladkorni bolezni v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1650Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem predstavila način vključevanja vsebin o sladkorni bolezni v pouk gospodinjstva v šestem razredu in v pouk biologije v osmem razredu osnovne šole. Namen diplomskega dela je ugotoviti, ali je vključevanje vsebin o sladkorni bolezni v šestem in osmem razredu, ob različnem načinu poučevanja in z uporabo različnih metod, smiselno in v kakšnem obsegu. V raziskavi je sodelovalo 61 učencev. V osmem razredu je bilo pri pouku biologije v raziskavo vključenih 40 učencev. Z načinom frontalne oblike dela in metode razlage je učno snov o sladkorni bolezni usvajalo 19 učencev osmega razreda. V drugem oddelku osmega razreda pa je 21 učencev sladkorno bolezen spoznavalo preko skupinskega dela. V šestem razredu pri pouku gospodinjstva je preko skupinskega dela sodelovalo 9 učencev. V drugem oddelku šestega razreda pa je pri učni uri pri 12 učencih prevladovala frontalna oblika dela in metoda razlage. Zanimalo me je, kakšno znanje o sladkorni bolezni imajo učenci pred izvedeno učno uro in kakšno je bilo njihovo znanje po izvedeni učni uri. 14 dni po izvedeni učni uri sem ponovno ugotavljala, kakšno je znanje učencev o sladkorni bolezni in koliko znanja so usvojili. V vsakem razredu sem uporabila primerjavo dveh različnih učnih oblik in metod poučevanja. Zanimalo me je, če je frontalna učna oblika primernejša za razlago vsebin o sladkorni bolezni od skupinskega dela ali obratno. Test znanja so učenci rešili pred izvedeno učno uro, po izvedeni učni uri in po 14 dneh. Ugotovljeno znanje, ki so ga pridobili učenci, je bilo boljše poznavanje tipov sladkorne bolezni in pojmov hiperglikemija ter hipoglikemija. Učenci so tudi pravilno povezovali sladkorno bolezen z zvišano vrednostjo glukoze v krvi, prepoznavali so znake počutja pri sladkorni bolezni in spoznali nalogo insulina. Pridobili so še nekatera druga znanja, vendar so v povprečju učenci pridobili vsaj vse zgoraj našteto znanje. Rezultati so pokazali, da so vsebine, ki smo jih obravnavali, primerne za vključevanje v šesti in osmi razred. V obeh razredih se je izkazalo, da je v povprečju uspešnejša frontalna učna oblika od skupinskega dela usvajanja nove učne snovi. Razlog v rezultatih uporabe učnih oblik je verjetno tudi ta, da učitelji način skupinskega dela pri usvajanju nove učne snovi uporabljajo manj pogosto kot frontalno učno obliko dela.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: sladkorna bolezen, oblike sladkorne bolezni, insulin, izobraževanje, učne oblike, učne metode, poučevanje
    Število strani: 76
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Verena KochMentor
    doc. dr. Stojan KostanjevecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10237001)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2523
    Datum vnosa: 10 Okt 2014 07:21
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 11:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2523

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa