[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odkrivanje težavnih konceptov pri uvodnem programiranju

Klaudija Humar (2014) Odkrivanje težavnih konceptov pri uvodnem programiranju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1062Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu se ukvarjamo z analizo dejavnikov, ki vplivajo na odnos študentov do uvodnega programiranja. Stereotipno, uvodno programiranje velja kot težavno. Ugotoviti želimo, kaj povzroča največ težav pri razumevanju konceptov uvodnega programiranja, pisanju pravilne programske kode in načrtovanju algoritmov. V prvem delu smo predstavili programski jezik Python kot prvi jezik za učenje programiranja. Primerjali smo ga s programskim jezikom Pascal in izpostavili prednosti jezika Python, ki se nam zdijo pomembne pri uvodnem programiranju. Na podlagi pregledane strokovne literature smo povzeli nekaj opredelitev in raziskav, ki se nanašajo na težavnost uvodnega programiranja. Programerji začetniki imajo pogosto težave z razumevanjem programerskih konceptov, ki so povsem drugačni od tistih, ki so jih navajeni. Izkušnje kažejo, da so nekateri koncepti lažje razumljivi, drugi težje. Večina študentov na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, smer računalništvo z vezavami, se pri predmetu Uvod v programiranje prvič sreča s programiranjem. Uspešnost študentov na prvih izpitnih rokih je slabša v primerjavi z uspešnostjo študentov pri drugih predmetih in med študenti prevladuje mnenje, da je programiranje težavno. Zato smo izvedli empirično raziskavo, katera nam je pomagala identificirati ključne težave, ki nastopajo pri začetnikih programerjih glede na njihovo mnenje. Izkazalo se je, da jim največ problemov povzroča razumevanje matematičnega ozadja nalog, poznavanje sintaktičnih posebnosti programskega jezika Python, povezovanje podproblemov v delujočo rešitev, uporaba ustreznih podatkovnih struktur in konceptov, algoritmičen zapis rešitve in sočasno kombiniranje programskih konstruktov. V diplomskem delu smo podali tudi primer analize naloge, ki so jo študentje slabše reševali na enem od izpitov pri predmetu Uvod v programiranje. Nalogo smo povezali s koncepti, ki jih preverja, ter na podlagi analize rešitev študentov poiskali vzroke in rešitve za lajšanje težav.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: programski jezik Python, učenje in poučevanje uvodnega programiranja, algoritmično razmišljanje, problemsko učenje, težavni koncepti pri uvodnem programiranju
    Število strani: 32
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Irena Nančovska ŠerbecMentor
    asist. Matej ZapušekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10227017)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2522
    Datum vnosa: 10 Okt 2014 07:21
    Zadnja sprememba: 10 Okt 2014 07:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2522

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa