[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča vzgojiteljev predšolskih otrok o tekmovanju in sodelovanju med otroki

Sabina Sterle (2011) Stališča vzgojiteljev predšolskih otrok o tekmovanju in sodelovanju med otroki. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (891Kb)

    Povzetek

    Sodelovalnih veščin se morajo otroci še naučiti, tekmovalnost pa je potrebno predvsem pravilno usmerjati in se o njenih posledicah veliko pogovarjati. V vrtcu naj bi bile dejavnosti zastavljene tako, da otroke spodbujajo k sodelovanju. Zanimalo me je, koliko se vzgojitelji in vzgojiteljice tega zavedajo in načrtno vnašajo v svoje delo in kako se po drugi strani soočajo s tekmovalnostjo, ki se v otroški igri pojavlja že zelo zgodaj. V diplomski nalogi sem raziskala mnenja strokovnih delavcev o tekmovalnosti in sodelovanju, kakšne vplive imata omenjeni vedenji na otrokov razvoj ter kako se odražata pri načrtovanju in izvajanju vzgojnega dela. Rezultate, ki sem jih pridobila z anketnim vprašalnikom, sem kvantitativno obdelala in interpretirala ter primerjala rezultate I. starostne skupine (13 letniki) in II. starostne skupine (36 letniki). Strokovni delavci v večini soglašajo s trditvami, ki opredeljujejo tekmovalnost kot pomemben faktor pri otrokovem razvoju, ne strinjajo pa se, da je zato potrebno tekmovalnost še posebej spodbujati, ali da bi s tem na kakršenkoli način otrokom pomagali pri pripravi na življenje v naši t. i. tekmovalni družbi. Za sodelovanje menijo, da krepi medosebne odnose in da so predšolski otroci dovolj zreli, da se učijo sodelovalnih veščin. Uravnotežena uporaba sodelovalnega in tekmovalnega vedenja pri načrtovanju vzgojnega dela nudi otrokom možnosti za spontano učenje socialnih veščin ter konstruktivno spopadanje z ovirami in porazi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: tekmovalnost, sodelovanje, predšolski otroci, strokovni delavci vrtca, stališča
    Število strani: 57
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    asist. dr. Simona ProsenSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8913225)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 251
    Datum vnosa: 04 Okt 2011 15:26
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 16:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/251

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa