[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odkrivanje razvojne motnje koordinacije v poznem predšolskem obdobju

Martina Sevšek (2014) Odkrivanje razvojne motnje koordinacije v poznem predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2661Kb)

    Povzetek

    Razvojna motnja koordinacije (v nadaljevanju RMK) predstavlja težave v senzorični obdelavi prispelih dražljajev ter pri načrtovanju in izvajanju gibanja. Oseba z RMK ima tako težave na gibalnem področju, prenašajo pa se tudi na področje šolskih veščin in znanj. Osnovni namen diplomskega dela je bilo ugotoviti, ali lahko že v poznem predšolskem obdobju pri otrocih prepoznavamo RMK. Želeli smo ugotoviti pojavnost RMK v populaciji pet letnih otrok ter razliko v deležu dečkov in deklic znotraj te populacije. Ukvarjali smo se tudi z vprašanjem, ali lahko osebe z RMK na nekaterih področjih gibalnih spretnosti in sposobnosti dosegajo tudi povprečne rezultate. Raziskavo smo izvedli jeseni 2012, v vzorec pa smo zajeli 143 pet letnih otrok iz mestnih in predmestnih javnih ljubljanskih vrtcev. Za namene testiranja smo uporabili Testni inštrumentarij ABC gibanja, in sicer testne naloge za starostno skupino 4, 5 in 6 let. Preverjali smo področja spretnosti z roko, spretnosti z žogo ter statično in dinamično ravnotežje. Otrok, ki je na testu dosegel 15. percentilni razred ali nižje, je bil prepoznan kot otrok z RMK. Testiranje smo izvajali v manjših skupinah otrok v njihovih matičnih vrtcih. Rezultati so pokazali, da ima v izbrani populaciji 7 % otrok lažjo ali težjo obliko RMK. Delež dečkov je 4,2 %, deklic pa 2,8 %. Ugotovili smo tudi, da se RMK pogosteje pojavlja med fanti (8,2 %) kot med deklicami (5,6 %). Podrobna analiza dosežkov posameznega otroka je pokazala, da izmed 10-ih otrok, pri katerih smo prepoznali RMK, 2 dosegata podpovprečne rezultate na vseh treh testiranih področjih gibalnih spretnosti in sposobnosti. Ostalih 8 otrok je vsaj na enem področju merjenja dosegalo povprečne rezultate. Izkazalo se je tudi, da otroci dosegajo različno uspešne rezultate znotraj posameznega področja merjenja gibalnih spretnosti in sposobnosti. Ugotovili smo tudi, da se težave pri dečkih pojavljajo izraziteje kot pri deklicah, saj so se v povprečju uvrščali v nižje percentilne razrede.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: razvojna motnja koordinacije, ABC gibanja, pozno predšolsko obdobje, gibalne spretnosti in sposobnosti
    Število strani: 92
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičMentor
    asist. Jerneja TerčonSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10233161)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2508
    Datum vnosa: 09 Okt 2014 11:47
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2508

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa