[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otroci s težavami na področju motorike

Nuša Povšič (2014) Otroci s težavami na področju motorike. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (646Kb)

    Povzetek

    Dobro razvita motorika omogoča otroku dosegati dobre rezultate pri osvajanju šolskih veščin. Težave motorike lahko prepoznajo starši in vzgojitelji že v predšolskem obdobju. Običajno jim ne posvečajo pozornosti, dokler se njihovi otroci ne vključijo v obvezno šolanje. Otrok ima posledično težave pri osvajanju šolskih veščin (pisanje, branje), lahko pa se pojavijo specifične učne težave kot sta disleksija in dispraksija. Osnovni namen diplomskega dela je bil ugotoviti povezavo med težavami na področju motorike in težavo na področju grafomotorike. V raziskavo je bilo vključenih 38 otrok iz osnovnih šol v Zasavju. Podatki, uporabljeni v empiričnem delu diplomskega dela, so bili pridobljeni z Vprašalnikom razvojne motnje koordinacije s katerim smo pridobili podatke motoričnega funkcioniranja za skupino 6-letnih otrok in detekcijskim testom, ki odkriva težave na področju grafomotorike. Odgovore v vprašalniku so podale učiteljice izbranih otrok, naloge v detekcijskem testu pa so reševali otroci sami v sklopu zbiranja ocen njihovih sposobnosti. Ugotovili smo, da so učenci, ki so bili ocenjeni kot neuspešni na Vprašalniku razvojne motnje koncentracije, dosegli slabše rezultate tudi pri nalogah detekcijskega testa. Spearmanov koeficient korelacije je pokazal, da obstaja statistično značilna korelacija med Vprašalnikom razvojne motnje koordinacije in nalogo 1 ter Vprašalnikom razvojne motnje koordinacije in nalogo 2. Ugotovili smo tudi, da 6-letnim otrokom največ težav v grafomotoriki predstavljajo sledenje liniji brez prekinitev, risanje ravnih črt v liniji ter prerisovanje likov kot sta deltoid in romb.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gibalne sposobnosti in spretnosti, grafomotorika, težave na področju motorike
    Število strani: 67
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tjaša FilipčičMentor
    asist. Jerneja TerčonSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10233417)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2507
    Datum vnosa: 09 Okt 2014 11:46
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 14:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2507

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa