[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Motiviranost učencev pri pouku gospodinjstva v osnovni šoli

Tjaša Klinkon (2014) Motiviranost učencev pri pouku gospodinjstva v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (685Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem se osredotočila na motiviranost učencev pri pouku gospodinjstva. Zanimalo me je, kako so učenci motivirani za učenje pri predmetu gospodinjstva, ali obstajajo razlike v stopnji motivacije glede na spol učencev, ter kakšne so razlike v stopnji motiviranosti učencev in njihovo pričakovano zaključno oceno. V teoretičnem delu sem se posvetila teoriji samodoločanja, ki predstavlja načine za optimalno avtonomno delovanje učencev. Teorija pojasnjuje, da morajo imeti učenci zadovoljene tri osnovne psihološke potrebe: potrebo po občutku kompetentnosti, povezanosti z drugimi in avtonomiji. Te potrebe pa so zadovoljene šele z ustrezno interakcijo med učiteljem, učencem in učnim okoljem. V empiričnem delu sem predstavila rezultate raziskave, v kateri je sodelovalo 70 učencev 6. razreda dveh osnovnih šol. Z anketnim vprašalnikom sem ugotavljala strukturo motiviranosti učencev za učenje predmeta gospodinjstvo, razlike med spoloma v stopnji motiviranosti, ter stopnjo motivacije glede na pričakovano učno uspešnost. Ugotovila sem, da so učenci bolj avtonomno kot kontrolirano motivirani za delo pri pouku. Tovrstna motiviranost prinaša več aktivnosti, interesa, vztrajnosti in boljši učni uspeh, saj je znanje pridobljeno na ta način globlje in trajnejše. Rezultati so tudi pokazali, da so dekleta in fantje oziroma učenke in učenci podobno motivirani za učenje pri predmetu gospodinjstvo, ter da se učenci v stopnji svoje motiviranosti za učenje pri tem predmetu ne razlikujejo glede na to, kakšno zaključno oceno pričakujejo ob zaključku šolskega leta.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motiviranost učencev, teorija samodoločanja, gospodinjstvo, razlike med spoloma, učna uspešnost, osnovna šola
    Število strani: 23
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10231369)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2479
    Datum vnosa: 07 Okt 2014 14:03
    Zadnja sprememba: 07 Okt 2014 14:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2479

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa