[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Potrebe potencialno nadarjenega otroka v predšolskem obdobju

Tara Seme (2014) Potrebe potencialno nadarjenega otroka v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (750Kb)

    Povzetek

    V svojem diplomskem delu sem se ukvarjala s kognitivnimi, socialnimi in emocionalnimi značilnostmi in potrebami (potencialno) nadarjenih predšolskih otrok. V teoretičnem delu sem najprej opisala nekaj razvojnih značilnosti predšolskih otrok ter opredelila pojem nadarjenosti. Nato sem podrobneje opisala značilnosti in potrebe nadarjenih otrok na vsakem od izbranih treh razvojnih področij. Opisala sem tudi, kako lahko prepoznamo nadarjene otroke v vrtcu ter kakšne so možne oblike dela z njimi. Raziskala sem, kakšno je stanje na področju dela z nadarjenimi v slovenskih vrtcih, kaj o tem menijo vzgojiteljice in kateri programi se izvajajo. Teoretični del sem zaključila s pregledom možnosti zaposlitve socialnih pedagogov v vrtcih in specifičnih kompetenc socialnih pedagogov, ki jim lahko pomagajo pri delu z nadarjenimi. Za potrebe empiričnega dela sem izvedla študijo primera potencialno nadarjenega otroka v vrtcu, v okviru katere sem opravila opazovanje otroka in dva intervjuja, enega z njegovo vzgojiteljico, enega pa z njegovimi starši. Na osnovi tako pridobljenih podatkov sem ugotavljala, kakšne so kognitivne, socialne in emocionalne značilnosti in potrebe konkretnega otroka ter kako je za te potrebe v vrtcu poskrbljeno. Ugotovila sem, da fantek kaže izrazito potrebo po stiku z odraslimi na vseh treh področjih razvoja, hkrati pa potrebuje še nekaj podpore na socialnem in emocionalnem področju. Izvedela sem tudi, da sta starša zadovoljna z delom v otrokovi skupini, vzgojiteljica pa meni, da otrok zagotovo kaže potrebo po nekem dodatnem delu. V sklepu sem povzela ugotovitve, do katerih sem prišla, in na podlagi tega oblikovala predlog za delo socialnega pedagoga z obravnavanim otrokom in širše s populacijo potencialno nadarjenih predšolskih otrok.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjen otrok, predšolsko obdobje, otrokove potrebe, kognitivni razvoj, socialni razvoj, emocionalni razvoj
    Število strani: 44
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    doc. dr. Nataša Zrim MartinjakSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10231881)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2477
    Datum vnosa: 07 Okt 2014 14:02
    Zadnja sprememba: 07 Okt 2014 14:02
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2477

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa