[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Zeliščni vrt v vrtcu

Mateja Dobnikar (2011) Zeliščni vrt v vrtcu. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (2356Kb)

    Povzetek

    V času, ko lahko večino živil kupimo v trgovini, otroci skoraj ne poznajo več izvora sestavin prehrane. Namen moje diplomske naloge je bil otrokom ponuditi konkretno izkušnjo pridelave rastlin, natančneje zelišč, njihove predelave, uporabe v prehrani ter čutno doživetje le teh. Raziskovala sem, koliko 3–6 letni otroci vedo o zeliščih. Ob primerih zelišč in izdelkov, ki zelišča vsebujejo, sem izvedla ustne ankete. Na podlagi dobljenih podatkov, iz katerih je razvidno, da otroci slabo poznajo zelišča, sem v eksperimentalni skupini pripravila različne dejavnosti. Otroci so preko lastnih izkušenj spoznali razvoj rastlin, jih gojili v zeliščnem vrtu, spoznavali njihovo uporabnost v prehrani ter jih čutno doživeli. Ob zaključku dejavnosti sem otrokom iz eksperimentalne in kontrolne skupine ponovno zastavila ustni vprašalnik, ki je bil identičen prvemu ter primerjala dobljene rezultate. Ugotovila sem, da so otroci v eksperimentalni skupini pridobili veliko znanja o zeliščih. Zanimivo pa je, da se je znanje povečalo tudi v kontrolni skupini. Zaključujem, da je aktivno učenje z neposredno izkušnjo uspešna metoda pridobivanja znanja o rastlinskem izvoru hrane. Ob vrtnarjenju so otroci razvijali tudi socialne odnose, oblikovali odnos do živih bitij in spoznavali njihove življenjske potrebe ter razvili pozitivni odnos do vključevanja zelišč v njihovo prehrano.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: predšolski otrok, zelišča, aktivno učenje, pridelava hrane, igra in učenje na prostem
    Število strani: 55
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8906569)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 247
    Datum vnosa: 04 Okt 2011 13:14
    Zadnja sprememba: 04 Okt 2011 13:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/247

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa