[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Čustvena kompetentnost učiteljev in socialnih pedagogov

Edita Bajramlić (2014) Čustvena kompetentnost učiteljev in socialnih pedagogov. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1015Kb)

    Povzetek

    Čustvene in razumske spretnosti so enako pomembni in soodvisni sestavni deli človeške inteligentnosti. V šoli se koncept inteligentnosti pogosto enači z intelektualnimi sposobnostmi učencev, manj pogosto pa so v ospredje postavljene spretnosti učencev na čustvenem področju. V teoretičnem delu diplomskega dela se ukvarjam z analiziranjem pojma inteligentnosti in opredelitvijo pojma čustvene inteligentnosti, ki ga nato umestim v šolski kontekst. Pri tem bolj podrobno analiziram naloge učitelja in socialnega pedagoga ter njuno vlogo pri spodbujanju čustvene kompetentnosti učencev v osnovni šoli. V empiričnem delu diplomskega dela primerjam različna področja čustvene kompetentnosti učiteljev in socialnih pedagogov: področje prepoznavanja občutij in močnih čustvenih stanj, področje prepoznavanja in razumevanja različnih čustvenih stanj ter področje obvladovanja močnih čustvenih stanj. Empirično raziskovanje obsega tudi primerjavo pogostosti uporabe različnih metod oziroma tehnik za spodbujanje čustvene kompetentnosti učencev. Analiza rezultatov je pokazala, da med učitelji in socialnimi pedagogi ni bistvenih razlik v kompetentnosti na področju prepoznavanja in razumevanja lastnih oziroma tujih čustev ter kompetentnosti na področju obvladovanja lastnih močnih čustvenih stanj. Analiza rezultatov je med preučevanima skupinama pokazala razlike v pogostosti spodbujanja učencev k opisovanju lastnih občutij in čustev, ki jih doživljajo v povezavi z določeno tematiko, v pogostosti branja zgodb in pravljic na temo čustev in v pogostosti spodbujanja optimistične naravnanosti. Med najpogosteje uporabljene metode so učitelji in socialni pedagogi uvrstili metodo spodbujanja učencev k poštenemu in iskrenemu odnosu, najmanj pa uporabljajo metode, s katerimi spodbujajo učence k pisanju avtorskih pesmi.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: čustvena inteligentnost, čustvena kompetentnost, šola, učitelj, socialni pedagog
    Število strani: 46
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10215241)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2463
    Datum vnosa: 06 Okt 2014 07:24
    Zadnja sprememba: 06 Okt 2014 07:24
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2463

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa