[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vključevanje otrok tujcev v slovensko družbo

Ajda Burnik (2014) Vključevanje otrok tujcev v slovensko družbo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1685Kb)

    Povzetek

    Slovenija je bila že od časov Jugoslavije privlačna država priseljevanja, predvsem za prebivalce drugih republik skupne države. V zadnjem času je moč opaziti porast tujcev iz zahodnih držav. Ta opažanja potrjujejo tudi statistični podatki o prebivalcih Slovenije, ki zaznavajo porast števila tujcev predvsem po vstopu Slovenije v Evropsko unijo. Tujci z zahoda imajo v primerjavi s tujci, ki prihajajo iz držav nekdanje Jugoslavije, višji socialni status in čeprav oboji v Slovenijo prihajajo predvsem zaradi zaposlitve, tujci iz zahodnih držav zasedajo višja in bolje plačana delovna mesta. Tujci iz zahodnih držav imajo večje težave pri sprejemanju slovenske kulture in slovenskega jezika, saj se precej razlikujeta od njihovega. Ker tujci pri vključevanju v slovensko družbo potrebujejo pomoč, je bilo moje glavno raziskovalno zanimanje, kdo jim jo nudi. Tujci se za pomoč lahko obrnejo na veleposlaništvo svoje države v Sloveniji, ki jim nudi predvsem informacije o življenju in bivanju v Sloveniji. Država Slovenija jim nudi brezplačne tečaje slovenskega jezika in kulture. Ker pa sem se v diplomski nalogi osredotočila predvsem na otroke, sem pogledala tudi, kakšno pomoč otroci tujci dobijo v slovenski šoli. Lahko se vpišejo tudi v eno izmed sedmih mednarodnih šol, ki delujejo v Sloveniji, zato sem raziskala tudi, kakšne so prednosti mednarodne šole v primerjavi s slovensko. V empiričnem delu sem primerjala vključevanje otrok tujcev v šolo in slovensko družbo v slovenski osnovni šoli in britanski mednarodni šoli v Ljubljani. Ugotovila sem, da imajo na britanski šoli sicer več dejavnosti, s katerimi se učenci učijo o slovenski kulturi in se povezujejo s slovensko družbo, vendar pa je prevladujoča kultura na šoli vseeno britanska. Prednost slovenske šole pred britansko je v tem, da so učenci tujci ves čas v stiku s slovensko kulturo in jo tako lahko spontano prevzamejo, čeprav sama šola ne naredi veliko za vključevanje tujcev v slovensko družbo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci tujci iz zahodnih držav, slovenska osnovna šola, Britanska mednarodna šola v Ljubljani, vključevanje v družbo, status v družbi, pomoč pri vključevanju
    Število strani: 84
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nataša Zrim MartinjakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10218313)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2449
    Datum vnosa: 03 Okt 2014 14:30
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2014 14:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2449

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa