[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spol in vzgoja po družinskem modelu v slovenskih izven-družinskih vzgojnih institucijah

Nina Perger (2014) Spol in vzgoja po družinskem modelu v slovenskih izven-družinskih vzgojnih institucijah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (702Kb)

    Povzetek

    Vzgoja po družinskem modelu se v smernicah Vzgojnega program in v Prilogi k vzgojnemu programu (2004a; 2004b) predstavlja kot vzgoja z mešanim vzgojiteljskim parom na podlagi zagotavljanja naravnega družinskega življenja ter na podlagi nudenja naravnih identifikacijskih možnosti. Vsebovane predpostavke v omenjenih smernicah niso nikjer argumentirane. Že omenjene predpostavke na začetku kritično analiziram s teorijo družbene konstrukcije spola. Ob tem v nadaljevanju izpostavim pomen produkcije vednosti s fokusom na socialni pedagogiki pomembnih disciplinah, tj. psihoanalitični in socialno-psihološki koncepti, v kontekstu diskurza o naravnem družinskem življenju pa vpeljujem še Parsonsovo funkcionalno teorijo delitve vlog. V drugem delu analiziram legitimnost diskurzov o naravnem družinskem življenju in naravnih identifikacijskih možnosti v kontekstu modela družinske vzgoje za socialno pedagogiko: analiziram potencialno skladnost zagovarjanja enega tipa družinskega življenja in pomena prisotnosti spolno mešanega vzgojiteljskega para z vidika potrebnih strokovnih kompetenc ter z vidika otrokovih/mladostnikov potreb. V zaključku analiziram problematičnost omenjenih diskurzov za socialno pedagogiko, ki se v svojem delu največkrat srečuje ravno z ranljivimi individuumi in z marginaliziranimi družbenimi skupinami, v procesu sodelovanja pa je tovrstna tradicionalnost, konservativnost, posredovana z institucionalno politiko nesprejemljiva, saj omejuje potencial transformiranja in preseganja socialnih neenakosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vzgoja po družinskem modelu, izven-družinske vzgojne institucije, spol, socialna pedagogika
    Število strani: 47
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nataša Zrim MartinjakMentor
    doc. dr. Špela RazpotnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10218057)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2448
    Datum vnosa: 03 Okt 2014 14:30
    Zadnja sprememba: 03 Okt 2014 14:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2448

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa