[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otroci soustvarjajo kotičke v igralnici

Katarina Zidarič (2014) Otroci soustvarjajo kotičke v igralnici. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2205Kb)

    Povzetek

    Otroci v vrtcu preživijo več kot polovico svojega dne, zato je ključnega pomena, da na različne načine sodelujejo in ustvarjajo svoje bivanje in učenje v instituciji. Participacija pomeni aktivno soudeležbo otrok pri načrtovanju in izvajanju dejavnosti v vrtcu. Zapisana je v številnih kurikulih predšolskih sistemov v svetu, najbolj pa je zastopana v konceptu Reggio Emilia. Pomemben premik in nov pogled na otroka je prinesla tudi Konvencija o otrokovih pravicah (1987), ki poudarja pravice otrok in jim dodeljuje možnost sodelovanja ter izražanja svojih mnenj v otroštvu. V vrtcu participacijo otrok lahko dosežemo z metodičnim pristopom reševanja problemov odprtega tipa (open-ended problem solving, Maxim, 1989), ki predvideva, da strokovni delavci vrtca zagotavljajo otrokom priložnosti, da rešujejo vsakdanje življenjske probleme čim bolj samostojno, z lastnimi kreativnimi predlogi in zamislimi. V prvem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča participacije v vrtcu in temeljni dokumenti, v katerih je zastopana participacija in predstavljajo podlago za delo v vrtcih. V nadaljevanju je predstavljen pedagoški koncept Reggio Emilia, kjer ima participacija ključno mesto. S participacijo pa je povezana tudi ustvarjalnost, ki je v zgodnjem otroštvu zelo pomembna. Z ustvarjanjem otroci spoznavajo stvari in predmete ter na različne načine rešujejo probleme in preizkušajo različne rešitve. V empiričnem delu je predstavljena izvedba projekta participacije otrok. S pomočjo raziskovanja odprtega tipa (open-ended problem solving, Maxim, 1989), so otroci aktivno načrtovali in sodelovali v projektu Otroci soustvarjajo kotičke v igralnici. S tem so udejanjili svoje želje, predloge in ideje o postavitvi, vsebini in dejavnostih želenih kotičkov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otrok, participacija, raziskovanje problemov odprtega tipa, ustvarjalnost, Reggio Emilia
    Število strani: 74
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10214473)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2446
    Datum vnosa: 01 Okt 2014 12:22
    Zadnja sprememba: 01 Okt 2014 12:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2446

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa