[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dejavniki, ki vplivajo na motivacijo otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami

Neža Pavli (2014) Dejavniki, ki vplivajo na motivacijo otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (872Kb)

    Povzetek

    Vzroki za nastanek čustvenih in vedenjskih težav so številni. Za ustrezno obravnavo je njihovo poznavanje nujno potrebno, kajti težave, ki imajo za nastanek različne vzroke, zahtevajo različno strokovno obravnavo. V prvi vrsti je za ustrezen pristop pomemben odnos, ki ga učitelj vzpostavi z otrokom z diagnosticiranimi čustvenimi in vedenjskimi težavami. Od tega, kakšen pristop izbere učitelj in koliko pozornosti nameni odnosu z otrokom, je odvisna tudi otrokova motivacija za delo. Pomanjkanje motivacije je namreč problem večine otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami, za katerega pa ni enotne rešitve. V diplomskem delu sem analizirala pristop učitelja k otroku s čustvenimi in vedenjskimi težavami ter potrebe samega otroka. Empirična raziskava zajema kvalitativno analizo dveh intervjujev. V prvem, ki je opravljen z učiteljico višjih razredov osnovne šole, sem se osredotočila na to, kakšno je njeno pojmovanje čustvenih in vedenjskih težav ter kako pristopi k takšnemu otroku. Kot socialno pedagoginjo me je zanimalo predvsem, kakšen odnos vzpostavlja z otrokom in kako ga motivira. V drugem intervjuju, ki sem ga opravila z učencem šestega razreda osnovne šole, pa sem se osredotočila na vidik otroka in skušala dodatno podkrepiti teoretične predloge in smernice za ravnanje s temi otroki. Oba, učiteljica in otrok, odnos ocenjujeta kot pomemben dejavnik tako za motivacijo kot za uspešnost učiteljevega pristopa. Iz intervjujev pa izvemo, da to v šolah še vedno ni samoumevno in večina učiteljev odnosu še vedno ne daje posebnega pomena. Poleg tega je tudi motiviranje otrok postavljeno na stranski tir. Po besedah učiteljice raje kot v popestritev učnega načrta, učitelji trud vlagajo v to, kako se delu s tem otrokom čim lažje izogniti. Iz obeh intervjujev izvem, da otroke najbolj motivirajo dejavnosti, kot sta aktivno sodelovanje in soustvarjanje učnega programa. Otrokove izjave so v sklepu navedene tudi kot predlog za učitelje, ki se spopadajo s težavami, kako motivirati otroka. Poleg že omenjenega motivirajo še občutek varnosti in zaupanja, občutek, da ga odrasli poslušajo, dobra razlaga snovi, aktivne in dinamične dejavnosti, uporaba čim bolj pestrih oblik podajanja snovi, možnost izražanja mnenja in predlogov, itd.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: čustvene in vedenjske težave, otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami, ustrezen pristop, učitelj, odnos med učiteljem in otrokom, motivacija
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nataša Zrim MartinjakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10208073)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2426
    Datum vnosa: 29 Sep 2014 13:47
    Zadnja sprememba: 29 Sep 2014 13:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2426

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa