[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Feminizacija v vzgojiteljskem poklicu

Simon Bučar (2014) Feminizacija v vzgojiteljskem poklicu. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1057Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo predstavlja še precej neraziskano temo na področju zaposlovanja v predšolski vzgoji. V vrtcih že od same zasnove predšolske vzgoje dominirajo ženske. Že leta 1041, ko je bogati ljubljanski trgovec Pavel Berlach ustanovil prvo sirotišnico, so v njej zaposlovali le pripadnice ženskega spola. Ženske so tako skozi vsa zgodovinska obdobja dominirale pri zaposlovanju na področju predšolske vzgoje. Šele v zadnjih desetletjih so se na področju predšolske vzgoje začeli pojavljati tudi moški. Čeprav je število moških v primerjavi z ženskami še vedno neprimerljivo manjše, se trend naraščanja tega števila počasi stopnjuje. Prihaja tudi do nihanj med posameznimi leti, kar pomeni, da kakšno leto število moških upade, vendar se naslednjo leto spet povzpne nazaj. V diplomskem delu sta skozi zgodovino predstavljena razvoj predšolske vzgoje in razvoj poklica vzgojitelja predšolskih otrok. Osredotočili smo se na delitev dela in s tem povezane neenakosti med spoloma. Predstavljen je tudi koncept moškosti, ki se je z razvojem človeštva posledično spreminjal. Vse bolj pa je pomemben tudi pomen moških pri vzgoji in izobraževanju predšolskih otrok, tako da se v zadnjem poglavju lotimo tudi te tematike, kjer si s pomočjo pomena udeležbe očeta pri vzgoji otrok pomagamo razlagati pomen udeležbe vzgojitelja predšolskih otrok v vrtcu. Glavni cilj empiričnega dela diplomskega dela je bil raziskati, zakaj se tako malo število moških odloči za vzgojiteljski poklic. Ugotovitve kažejo, da vzgojitelji v vrtcih ne občutijo toliko negativnih vplivov družbe, kot to razlagajo različni avtorji, in za to, da se moški ne odločijo za poklic vzgojitelja, »krivijo« predvsem družbo, ki naj bi bila splošno negativno stereotipno usmerjena. Pokazalo se je, da na to v resnici največ vpliva slabo plačano delo poklica.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: feminizacija, vzgojitelj predšolskih otrok, predšolska vzgoja, moškost, stereotipi, neenakost spolov
    Število strani: 59
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana DevjakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10206281)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2423
    Datum vnosa: 26 Sep 2014 13:58
    Zadnja sprememba: 26 Sep 2014 13:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2423

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa