[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Mnenja vzgojiteljic in vzgojiteljev o razvijanju predbralnih in predpisalnih spretnosti

Vesna Korošec (2014) Mnenja vzgojiteljic in vzgojiteljev o razvijanju predbralnih in predpisalnih spretnosti. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1103Kb)

    Povzetek

    Pismenost vpliva na vse vidike sodobnega življenja. Za posameznika tvori temelj učnega uspeha, uspeha na finančnem področju in v življenju na splošno, za narod temelje zdrave demokracije in napredovanja v gospodarstvu. Iz navedenega sledi, da ja za vsak narod sistematično razvijanje pismenosti (z začetkom v zgodnjem otroštvu/predšolskem obdobju) temeljnega pomena (Skubic, 2012, str. 154). Diplomsko delo z naslovom Mnenja vzgojiteljic in vzgojiteljev o razvijanju predbralnih in predpisalnih spretnosti je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sem opredelila pojme predopismenjevanje, opismenjevanje, pismenost, porajajoča se pismenost, začetna pismenost in prehodna pismenost. V empiričnem delu sem s pomočjo anonimnega vprašalnika ugotavljala mnenja vzgojiteljic in vzgojiteljev o razvijanju predbralnih in predpisalnih spretnosti. V raziskavi je sodelovalo 99 vzgojiteljic in 1 vzgojitelj iz naslednjih vrtcev: Vrtca Zreče, Vrtca Slovenske Konjice, Vrtca Dobrna in Vrtca Vitanje. Raziskava je pokazala, da se večina vzgojiteljic in vzgojiteljev zaveda pomena razvijanja predbralnih in predpisalnih spretnosti. Vzgojiteljice in vzgojitelji z višjo doseženo izobrazbo pripisujejo večji pomen razvijanju predbralnih in predpisalnih spretnosti kot vzgojiteljice in vzgojitelji z nižjo izobrazbo. Ugotovila sem tudi, da vzgojiteljice in vzgojitelji menijo, da imajo starši pomembnejšo vlogo pri razvijanju predbralnih in predpisalnih spretnosti kot vrtec, pa tudi to, da se prepričanja vzgojiteljic in vzgojiteljev o usposobljenosti za razvijanje predbralnih in predpisalnih spretnosti razlikujejo glede na delovno dobo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: pismenost, predopismenjevanje, opismenjevanje, porajajoča se pismenost, vzgojiteljica
    Število strani: 40
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10206025)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2422
    Datum vnosa: 26 Sep 2014 13:54
    Zadnja sprememba: 26 Sep 2014 13:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2422

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa