[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv revščine na socialno izključenost otrok v osnovni šoli

Tjaša Frumen (2014) Vpliv revščine na socialno izključenost otrok v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2335Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo obravnava socialno izključevanje med vrstniki v osnovni šoli zaradi revščine. V teoretičnem delu smo se osredotočili na analizo pojmov revščina ter socialna izključenost. Predstavili smo pristope pri proučevanju revščine ter stopnjo tveganja revščine v Sloveniji. Prav tako smo obravnavali vpliv in posledice revščine v povezavi z družinskim okoljem ter pojasnili povezavo/razlike med revščino in socialnim izključevanjem. Opozorili smo na pomembno vlogo šole pri socialnemu izključevanju. Predstavili pa smo tudi pomen vrstnikov ter vrstniških skupin za celostni razvoj otrok v obdobju srednjega in poznega otroštva. V empiričnem delu obravnavamo analizo konkretnega primera socialnega izključevanja učenca med vrstniki zaradi revščine ter njegovo sprejetost v razredu. Skozi intervju s socialno izključenim učencem ter sociogrami analiziramo položaj tega učenca, prav tako pa smo se osredotočili tudi na subjektivni vidik doživljanja socialne izključenosti ter revščine. Z anketnimi vprašalniki za sošolce smo raziskali kriterije, na podlagi katerih si otroci v obdobju srednjega in poznega otroštva izbirajo prijatelje. Odgovore anketiranih učencev o izbiri prijateljev smo primerjali s pogledom izključenega učenca na svoj položaj ter sprejemanje med vrstniki. V raziskavo smo vključili celotni razred.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: revščina, socialna izključenost, osnovna šola, vrstniki, prijateljstvo
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nataša Zrim MartinjakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10203465)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2417
    Datum vnosa: 25 Sep 2014 12:09
    Zadnja sprememba: 25 Sep 2014 12:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2417

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa