[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vsebinsko in jezikovno integrirano učenje angleščine v vrtcu

Tina Žniderič (2014) Vsebinsko in jezikovno integrirano učenje angleščine v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2963Kb)

    Povzetek

    Učenje tujih jezikov se danes vedno pogosteje vpeljuje tudi v predšolsko obdobje. V tem času poteka intenzivni kognitivni, čustveni in socialni razvoj otroka. Predšolsko obdobje je zato posebno občutljivo obdobje s svojimi specifičnimi značilnostmi in posebnostmi. Te lahko na eni strani služijo kot prednost pri učenju jezika, hkrati pa zahtevajo njihovo dobro razumevanje in upoštevanje. V teoretičnem delu se tako najprej posvetimo značilnostim predšolskega otroka, pri čimer se osredotočamo na njegovo usvajanje tujega jezika ter njegov celostni razvoj v povezavi z učenjem tujega jezika. Utemeljujemo tudi smiselnost in namen učenja tujega jezika že v zgodnjem obdobju ter prikazujemo njegove številne prednosti. V nadaljevanju se osredotočimo na didaktično metodo učenja tujega jezika, ki je v literaturi predstavljena kot ena najuspešnejših, še posebno v času zgodnjega otroštva. Vsebinsko in jezikovno integrirano učenje ali CLIL je dvosmerni koncept učenja, ki združuje dva cilja – spoznavanje novih vsebin na različnih področjih ter usvajanje tujega jezika. Učenje novih vsebin poteka v tujem jeziku, preko te naravne interakcije pa otroci tuji jezik posredno tudi usvajajo. V raziskovalnem delu predstavljamo študijo primera, ki smo jo v vrtcu izpeljali v heterogeni starostni skupini. V mesecu dni smo izvedli dvajset ur učenja angleščine po metodi CLIL, ki so se povezovale z različnimi kurikularnimi področji ter rutinskimi dejavnostmi. V okviru študije primera smo spremljali napredek otrok pri usvajanju tujega jezika. Preverili smo napredek slušne (receptivne) spretnosti in govorne (tvorbne) spretnosti. Otroci so po učenju angleškega jezika po metodi CLIL povprečno razumeli 4,4 več angleških besed in fraz (dvig slušne spretnosti) ter tvorili povprečno 2,33 več angleških besed (dvig govorne spretnosti) kot na začetku. Napredek je bil majhen, predvsem na govornem področju. Čas izpostavljenosti torej ni bil zadosten za večji napredek, otroci so se v tem obdobju z jezikom predvsem počasi seznanjali. Opazovali smo tudi spremembe v odzivih otrok tekom učenja angleškega jezika. S časom je bilo pri otrocih prisotno manj strahu ter več interesa za učenje tujega jezika.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: zgodnje učenje in poučevanje tujih jezikov, vsebinsko in jezikovno integrirano učenje, CLIL, angleški jezik, predšolsko obdobje
    Število strani: 65
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10191433)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2396
    Datum vnosa: 23 Sep 2014 13:43
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 15:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2396

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa