[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Odnos med ilustracijo in tipografijo v otroških slikanicah

Anita Šarkezi (2014) Odnos med ilustracijo in tipografijo v otroških slikanicah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (8Mb)

    Povzetek

    Osrednji problem diplomskega dela predstavljata predstavitev avtorskega dela ter raziskava odnosa med ilustracijo in tipografijo v otroški slikanici. V začetnem delu mojega teoretičnega sklopa diplome razčlenim pojem oblikovanja in pomen kompozicije, ki predstavljajo temelj za nadaljnje raziskovanje. Po obravnavi le-tega nadaljujem z opredelitvijo pojma tipografije in ilustracije ter slikanice. Pri pojmu slikanice se osredotočam predvsem na vlogo njenih likovnih kvalitet in njene sporočilnosti. Poglavitni cilj mojega diplomskega dela zajema raziskovanje funkcije ilustracije ter z njo povezane tipografije (njun recipročni odnos) v otroški slikanici. Teoretičen del se navezuje tudi s pedagoški delom, kjer dijakom želim približati pojma ilustracija in tipografija ter kako ta dva pojma sobivata v praksi. Ključno vlogo pri omenjenemu odnosu odigra enotnost. Enotnost v obliki skladnje in podpore obeh delov (tako ilustracijskega kot tipografskega) nam omogoča tekočo berljivost celote. Odnos ilustracije in tipografije bi lahko primerjali s primerom iz filmske umetnosti. Glasba pri filmu v najbolje odigra svojo vlogo takrat, ko je gledalec eksplicitno ne zazna, vendar čuti njeno prisotnost. Glasba torej dopolni in predvsem nevsiljivo vpliva na zaznavanje celote ob gledanju filma. Podobno velja za tipografijo, ki je v določeni meri seveda podrejena ilustraciji oziroma jo dopolnjuje in bogati. Pri končni likovno-kvalitetni celoti ilustracije je prisotno in pomembno (so)delovanje več faktorjev: od npr. položaja, teksture, prostora pri tipografije, do vloge barve, linije itn. Pri opredelitvi in karakteristikah odnosa ilustracija – tipografija se osredotočam tako na anatomijo tipografije, njene sloge, forme in njene začetke, ki jih povežem z začetki in razvojem ilustracije. Pojem ilustracije se poveže z nadaljnjo predstavitvijo mojega lastnega avtorskega dela, pri katerem teoretično znanje manifestiram v praktično obliko.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: oblikovanje, ilustracija, tipografija, otroška slikanica, otroška ilustracija, likovno snovanje, avtorsko delo
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij SelanMentor
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10188617)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2392
    Datum vnosa: 23 Sep 2014 13:56
    Zadnja sprememba: 23 Sep 2014 13:56
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2392

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa