[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Anksioznost osnovnošolcev pri pouku biologije

Klavdija Stražar (2014) Anksioznost osnovnošolcev pri pouku biologije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (914Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo vsebuje teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je s pomočjo literature predstavljen pojem »anksioznost«, navedeni so vzroki zanjo ter simptomi, značilni za pojav. Sledi obravnava anksioznosti v šolski situaciji, izvori anksioznosti pri učencih, razlaga pojava testne anksioznosti ter predlogi za pomoč anksioznim učencem. V empiričnem delu sledi predstavitev preučevane stopnje anksioznosti pri preverjanju in ocenjevanju znanja ter drugih dosežkih pri predmetu biologija v osnovni šoli. Raziskava je bila izvedena v aprilu leta 2014 na eni izmed ljubljanskih osnovnih šol, vanjo pa je bilo vključenih 55 učenk in učencev 8. in 9. razreda. Za preučevanje anksioznosti v situaciji preverjanja in ocenjevanja znanja biologije je bil uporabljen vprašalnik izpitne bojazni (Pečjak, 1993) z dodatkom, v katerem so bili zbrani tudi podatki o spolu in starosti učencev, o njihovih ocenah pri predmetu biologija ter predlogi učencev glede sprememb, ki bi po njihovem mnenju omogočile bolj sproščeno vzdušje med preverjanjem in ocenjevanjem znanja. Raziskovalni rezultati so pokazali, da več kot polovica učencev pri preverjanju in ocenjevanju znanja biologije doživlja zmerno stopnjo testne anksioznosti. Raziskava ni pokazala statistično pomembnih razlik v doživljanju anksioznosti pri preverjanju in ocenjevanju med spoloma ter med različno starimi učenci. Ugotovljeno je bilo, da se pri učencih z višjo stopnjo ocenjene anksioznosti najpogosteje pojavlja čustvena komponenta anksioznosti; razlike med izraženostjo posameznih komponent testne anksioznosti med spoloma in različno starimi učenci so se ponekod pokazale kot statistično pomembne. Raziskava je pokazala pojav višje stopnje anksioznosti učencev pri ustnem kot pri pisnem preverjanju in ocenjevanju znanja biologije. Prav tako je bilo ugotovljeno, kdaj se v situaciji nastopanja pojavi najvišja stopnja testne anksioznosti ter kakšne so povezave med učno uspešnostjo in posameznimi komponentami testne anksioznosti. Vsebinska analiza predlogov učencev za zmanjšanje anksioznosti je pokazala, da si učenci pri preverjanju in ocenjevanju znanja biologije želijo več časa za razmislek, več pomoči učitelja pri ustnem ocenjevanju, manjši obseg učne snovi pri ocenjevanju znanja in podobno. Učenci so prav tako zapisali svoje predloge o delu učitelja, kjer so izpostavili, da bi učiteljevo realno ocenjevanje, nižji kriteriji pri ocenjevanju in sproščen učiteljev odnos pozitivno vplivali na zmanjšanje anksioznosti pri preverjanju in ocenjevanju znanja iz predmeta biologija.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: testna anksioznost, komponente testne anksioznosti, preverjanje in ocenjevanje znanja biologije, učna uspešnost, osnovna šola
    Število strani: 46
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10188105)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2390
    Datum vnosa: 23 Sep 2014 13:55
    Zadnja sprememba: 23 Sep 2014 13:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2390

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa