[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvoj govora in jezika pri otroku z motnjo avtističnega spektra ter vpliv na učenje in komunikacijo

Sanja Koroman (2014) Razvoj govora in jezika pri otroku z motnjo avtističnega spektra ter vpliv na učenje in komunikacijo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (764Kb)

    Povzetek

    Motnje avtističnega spektra (MAS) sodijo v pervazivne razvojne motnje. Pojavljajo se v otroštvu pred tretjim letom življenja in zajemajo skoraj vse psihične funkcije ter trajajo celo življenje. Osnovni simptomi so pomanjkanje emocionalnih odgovorov, kvalitativno oslabljeno področje verbalne in neverbalne komunikacije , izrazite so motnje v razvoju govora in stereotipno vedenje. Omenjeni simptomi se strokovno imenujejo trojica primanjkljajev in so prisotni pri vseh otrocih. Povezujoč teoretična izhodišča z empiričnim delom, sem v študiji primera ugotavljala specifičnosti razvoja govora in jezika pri dvanajstletnem otroku z motnjo avtističnega spektra ter vpliv upočasnjenega govorno-jezikovnega razvoja na njegovo učenje in sporazumevanje. Eden izmed razlogov, zakaj sem se odločila za ta način raziskovanja, je primarna heterogenost otrok z motnjami avtističnega spektra. Čeprav so določeni elementi in kriteriji za prepoznavanje motenj avtističnega razvoja, se ti pri vsakem posamezniku drugače kažejo. Skozi teoretična izhodišča sem izpostavila pomembna dejstva glede motenj avtističnega spektra, ki se razprostirajo od vzrokov, prepoznavanja, časa nastanka, manifestacije simptomov, diagnostike, medicinskih klasifikacij in zdravljenja motenj do funkcioniranja posameznikov z motnjo avtističnega spektra, vključevanja v vzgojno-izobraževalne ustanove ter vpliva okolja na otrokovo funkcioniranje in počutje. V diplomsko delo so vključene številne znanstvene študije za podkrepitve ugotovitev empiričnega dela. V empiričnem delu sem raziskovala razvoj govora in jezika pri otroku z motnjo avtističnega spektra v primerjavi z mejniki značilnega razvoja. Študija primera je pokazala, da čeprav sta se govor in jezik pri otroku z motnjo avtističnega spektra kasneje razvila, ju ne uporablja z namenom sporazumevanja. Neustrezno razvite omenjene sposobnosti omejujejo otrokovo učenje, pogled na svet, razumevanje in sprejemanje občutkov drugih ljudi, socialne interakcije, vsakodnevno spoprijemanje s situacijami in funkcioniranje v šolskem in domačem okolju ter sem na temelju teh ugotovitev oblikovala in izvajala različne strategije s katerimi sem spodbujala dialoško sporazumevanje pri otroku.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otrok z motnjo avtističnega spektra, govor, jezik, sporazumevanje, socialne interakcije, učenje
    Število strani: 131
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    asist. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10184009)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2386
    Datum vnosa: 22 Sep 2014 12:19
    Zadnja sprememba: 22 Sep 2014 12:19
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2386

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa