[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Primerjava pričakovane in izmerjene uspešnosti učencev na nacionalnih preverjanjih znanja fizike

Alenka Mehle (2014) Primerjava pričakovane in izmerjene uspešnosti učencev na nacionalnih preverjanjih znanja fizike. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1028Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu primerjamo pričakovane in izmerjene uspešnosti učencev na nacionalnih preverjanjih znanja iz fizike. Podatke o napovedani in izmerjeni težavnosti primerjamo grafično in poiščemo izstopajoče naloge. Analizo omejimo na naloge iz rednih rokov, za katere so podatki statistično zanesljivejši in proučimo povezavo izmerjene in pričakovane težavnosti nalog po letih, kognitivnih stopnjah, področjih in območjih težavnosti. Ugotavljamo, da je pričakovana uspešnost pri večini nalog višja od izmerjene, a da so napovedi za manj zahtevne naloge mnogo boljše od napovedi za tiste bolj zahtevne. Za naloge, ki imajo največje razlike med meritvijo in napovedjo, poskušamo poiskati vzroke za odstopanja. Pri nalogah, kjer je napovedana uspešnost višja od izmerjene, nas predvsem zanima, ali je za odstopanje kriva formulacija naloge ali njena zahtevnost. Za nobeno od obravnavanih zelo odstopajočih nalog ne moremo trditi, da je kriva slaba formulacija, ampak le, da je predmetna komisija precenila zahtevnost naloge. Poskušamo najti čimveč možnih razlogov, zakaj imajo učenci težave pri določeni nalogi. Izkaže se, da so področje sil, področje dela, energije in toplote ter področje tlaka, vzgona in gostote za učence zelo zahtevni in ima večina učencev težave tudi pri preprostih nalogah. Zanimivo je tudi, da so zelo pod pričakovanji reševane nekatere naloge prve kognitivne stopnje, ki zahtevajo pomnenje podatkov. Glavni namen diplomske naloge je iz dosedanjih izkušenj izboljšati napovedi reševanja učencev na prihodnjih nacionalnih preizkusih znanja iz fizike.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nacionalno preverjanje znanja, uspešnost reševanja nalog, primerjalna analiza, fizika
    Število strani: 45
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij BajcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10183753)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2385
    Datum vnosa: 22 Sep 2014 12:12
    Zadnja sprememba: 22 Sep 2014 12:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2385

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa