[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učenje analize vode s PROFILES učno strategijo

Alisa Delić (2014) Učenje analize vode s PROFILES učno strategijo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1211Kb)

    Povzetek

    Voda je dobrina, ki omogoča življenje živim bitjem, vendar je onesnaževanje hidrosfere kljub temu prisotno. Glavni viri onesnaževanja voda so gospodinjstva, industrija, poljedelstvo in živinoreja, nesreče z razlitji, izpusti iz cistern, promet, spiranje in odcejanje z odlagališč odpadkov ter onesnažene padavine. Poznamo več skupin onesnaževal vode, med katere spadajo tudi amonijevi, nitratni(V), nitratni(III) in fosfatni ioni, ki so pomembni pokazatelji kakovosti voda. Pomembni parametri pri določanju kakovosti vode pa so tudi biokemijska potreba po kisiku, trdota in pH vode. Vrednosti naštetih parametrov lahko med drugim določimo s kompletom Aquamerck®. Analiza temelji na kolorimetrični in titrimetrični tehniki določanja koncentracij snovi v vodi. Komplet omogoča hitro analizo vode na terenu, kar je le ena od njegovih prednosti. Primeren je tudi za delo v šoli. Kvalitetno delo v šoli omogoča tudi uporaba sodelovalnega učenja, katerega naloga ni samo pridobivanje znanja, ampak tudi socialni razvoj in pozitiven vpliv na čustveno-motivacijske procese učencev. Onesnaževanje hidrosfere in analiza vode ter sodelovalno učenje so vključeni v izdelan PROFILES modul, kar predstavlja tudi rezultat diplomskega dela. Modul sledi filozofiji projekta PROFILES, ki je projekt 7. evropskega okvirnega programa. Namenjen je poučevanju in učenju naravoslovnih vsebin, ki temeljijo na socio-naravoslovnem kontekstu z raziskovanjem. Razvit modul »Ali nas mora skrbeti, če popijemo nekaj vode, v kateri se poleti kopamo?« obravnava vsebine o onesnaževanju in analizi vode, ki je tudi osrednja tema učnega gradiva. Gre za inovativen pristop k poučevanju naravoslovnih vsebin, kjer pomembno vlogo odigra interes učencev. To zagotavlja večjo motiviranost učencev za učenje in boljšo naravoslovno pismenost. Odločitev za vsebino učnega modula je bila oblikovana na podlagi analize učnih načrtov nekaterih naravoslovnih predmetov, kjer se je Kemija v okolju izkazala za predmet, ki najbolj natančno obravnava področje, ki ga modul zajema.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: onesnaževanje hidrosfere, analiza vode, hitri testi, sodelovalno učenje, PROFILES modul
    Število strani: 43
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Iztok DevetakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=1568860)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2378
    Datum vnosa: 22 Sep 2014 11:31
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 13:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2378

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa