[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Otroci izpadli iz sistema: avtoagresivna in heteroagresivna motnja

Jera Telič (2014) Otroci izpadli iz sistema: avtoagresivna in heteroagresivna motnja. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1131Kb)

    Povzetek

    V svojem diplomskem delu sem se osredotočila na obravnavo otrok z avtoagresivno in heteroagresivno motnjo. Posplošeno bi lahko rekla, da bom govorila o otrocih s posebnimi potrebami. Gre za skupino otrok in mladostnikov, ki je zelo heterogena, a imajo njeni pripadniki eno skupno točko, in sicer agresivne težnje, ki se kažejo v njihovem vedenju. Zanimalo me je, kako različne stroke obravnavajo omenjeno motnjo, ki je pogosto prisotna pri zavodskih otrocih/mladostnikih. Poleg tega me je zanimalo, na kakšen način med seboj sodelujejo stroke, ki pripadajo različnim diskurzom. V teoretičnem delu sem predstavila različne diskurze, ki so pogosto prisotni pri obravnavi otrok z avto-/heteroagresivnimi težnjami, in sicer socialni, pravni, pedagoški in medicinski diskurz. Socialni diskurz je usmerjen v širše okolje, kar pomeni, da vzroka za nastanek same težave ne išče izključno v posamezniku, ampak se osredotoča tudi na dejavnike iz okolja, ki močno zaznamujejo posameznikovo doživljanje in delovanje. Medicinski diskurz na motnjo gleda kot na objektivno in notranjo lastnost posameznika in ne kot odnos do konkretne življenjske situacije. Cilj pravnega sistema je varovati družbo pred odklonskostjo. Njegov fokus je usmerjen izključno na samo kaznivo dejanje in sankcijo, ki temu sledi. Pedagoški diskurz verjame, da lahko s pomočjo vzgoje in izobraževanja vpliva na posameznike. V empiričnem delu sem poskušala preko analize osebne mape mladostnika in dveh intervjujev ugotoviti konkretne načine obravnavanja otrok s strani različnih strokovnjakov. Zanimalo me je, na kakšne načine, in če sploh, si strokovnjaki med seboj izmenjujejo informacije, koliko lahko iz osebne mape sploh izvemo o otroku in koliko ta dokument koristi strokovnjaku, ki se z otrokom sreča prvič.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: avtoagresija, heteroagresija, socialni diskurz, pravni diskurz, medicinski diskurz, pedagoški diskurz, interdisciplinarnost
    Število strani: 49
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Darja Zorc MaverMentor
    asist. Urška BenčičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10177609)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2368
    Datum vnosa: 18 Sep 2014 07:59
    Zadnja sprememba: 18 Sep 2014 07:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2368

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa