[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Samopodoba slepih in slabovidnih otrok ter otrok brez okvar vida

Petra Putre (2014) Samopodoba slepih in slabovidnih otrok ter otrok brez okvar vida. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (486Kb)

    Povzetek

    V pričujočem diplomskem delu sem raziskovala splošno samopodobo slepih in slabovidnih otrok ter otrok brez okvar vida, v starosti od 8 do 15 let. Osrednji namen naloge je ugotoviti, ali se samopodoba slepih in slabovidnih osnovnošolskih otrok, razlikuje od samopodobe njihovih vrstnikov, ki težav z vidom nimajo. Zanimali so me tudi morebitni vplivi spola, starosti, stopnje hendikepiranosti in učnega uspeha na samopodobo. V teoretičnem delu so sprva navedene nekatere sodobne opredelitve samopodobe, opisana je vloga samopodobe ter načini merjenja le-te, na kratko pa so opisane tudi osnovne prvine samopodobe. V nadaljevanju so predstavljene najpogosteje uporabljene opredelitve slepote in slabovidnosti ter poudarjene bistvene značilnosti slepih in slabovidnih otrok. Na koncu so predstavljeni še dejavniki, ki najbolj vplivajo na samopodobo slepih in slabovidnih oseb. Pomembno vlogo pri tem, kakšno sliko si bo otrok ustvaril o sebi, imajo tudi odzivi okolice ter stereotipi in predsodki v družbi do oseb drugačnih od večine. V empiričnem delu sem za merjenje samopodobe uporabila Piersovo in Harrisovo lestvico pojma sebe (PHSCS). V vzorec je bilo zajetih 60 osnovnošolskih otrok, starih od 8 do 15 let, med katerimi je bilo 25 slepih oziroma slabovidnih in 35 normalno videčih otrok. Rezultati so pokazali, da v samopodobi med slepimi oziroma slabovidnimi ter normalno videčimi, ne prihaja do pomembnih razlik. Prav tako se samopodoba pomembno ne razlikuje glede na spol, starost, stopnjo hendikepiranosti in učni uspeh.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: samopodoba, otroci, mladostniki, slepota, slabovidnost
    Število strani: 31
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Olga Poljšak ŠkrabanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10175049)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2364
    Datum vnosa: 18 Sep 2014 07:33
    Zadnja sprememba: 18 Sep 2014 07:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2364

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa