[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prehod iz predoperativnega v operativno mišljenje

Dijana Klašnja (2014) Prehod iz predoperativnega v operativno mišljenje. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1553Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu sem se osredotočila na teorijo psihologa Jeana Piageta o kognitivnem razvoju. Opisala sem izhodišča Piagetove teorije, metodo raziskovanja in dejavnike kognitivnega razvoja otrok. Največ pozornosti sem v tem delu namenila posameznim stadijem kognitivnega razvoja. Ker sem v diplomskem delu preučevala prehod iz predoperativnega v operativni stadij mišljenja, sem posebno pozornost namenila miselnim operacijam (t.j. ireverzibilnosti, konzervaciji, seriaciji in egocentričnosti), ki so značilne za omenjeni prehod. V nadaljevanju sem predstavila tudi teorijo uma, pomen Piagetove teorije za učitelje in vzgojitelje ter nekaj kritik Piagetove teorije. Raziskavo sem izvedla v oddelkih vrtca, t.j. med otroci v starosti od 5 do 6 let. Z različnimi nalogami piagetovskega tipa sem ugotavljala, ali imajo udeleženci že razvite zmožnosti seriacije in konzervacije, z njihovo pomočjo pa sem ovrednotila tudi njihov trenutni razvojni stadij. Piaget je trdil, da otrok v predoperativnem stadiju ne razume načela konzervacije konkretnih primerov in da nima razvite miselne operacije seriacije ter klasifikacije. Eden izmed udeležencev je pri vseh nalogah dejansko dosegel operativni stadij, medtem ko so se se pri večini ostalih odrazile le posamezne zmožnosti omenjenega stadija. Izsledki tako ne potrjujejo Piagetovih ugotovitev, ampak kritiko Piagetove teorije, ki poudarja Piagetovo podcenjevanje otrokovih dejanskih zmožnosti. Da bi dokazala, kako je z drugače zastavljenimi nalogami mogoče dobiti drugačne izsledke, sem dve nalogi prilagodila v skladu s predlogi nekaterih kritikov Piagetove teorije. Primeri tovrstnih nalog so bili uspešni, saj so se njihovi izsledki precej razlikovali od pričkovanih odgovorov Piageta. Izsledki potrjujejo, da je Piaget resnično podcenjeval dejanske intelektualne zmožnosti otrok, zato so različne kritike njegove teorije povsem upravičene.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: razvoj mišljenja, Piagetova teorija, operativno mišljenje, konzervacija, seriacija, ireverzibilnost, egocentričnost, teorija uma
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10159689)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2351
    Datum vnosa: 09 Sep 2014 08:47
    Zadnja sprememba: 09 Sep 2014 08:47
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2351

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa