[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
slovenščina
Logo            
  Logo Login | Create Account
 
 

Ozaveščenost o javnem govornem nastopanju - priložnost za profesionalni razvoj učitelja

Tomaž Petek (2012) Ozaveščenost o javnem govornem nastopanju - priložnost za profesionalni razvoj učitelja. Jezik in slovstvo, 57 (3/4). pp. 115-129. ISSN 0021-6933

[img] PDF
Download (287Kb)

    Abstract

    Učiteljeva sposobnost učinkovitega sporazumevanja predstavlja eno izmed temeljnih kompetenc, v okviru katere ima pomembno vlogo tudi učiteljevo javno govorno nastopanje. Načrtovanje in razvijanje javnega govornega nastopanja pri prihodnjih učiteljih je pomembno za uspešno uresničevanje ciljev sodobnega vzgojno-izobraževalnega procesa, tj. poučevanja v razredu, s tem pa tudi priložnost za učiteljev profesionalni razvoj. Zaradi spremenjenih pogledov na učinkovit pouk in drugačnih sporazumevalnih vzorcev v sodobni družbi se tudi predavanje/razlaga kot značilna retorična vrsta oz. ena temeljnih enogovornih govorjenih besedilnih vrst, ki jih v razredu tvori učitelj, močno spreminja. Na javno govorno nastopanje se mora zato učitelj dobro in kakovostno pripraviti – vsebinsko, didaktično in »retorično«. Ker gre za zahtevno in pomembno spretnost, je ključnega pomena, da se študentje (prihodnji učitelji) že med študijem na prvi (pa tudi na drugi) stopnji o tem ustrezno izobrazijo in se usposobijo za to dejavnost. Pri razvijanju zmožnosti učiteljevega javnega govornega nastopanja je treba biti mdr. pozoren na sposobnost tvorjenja vsebinsko ustreznih, razumljivih, pravilnih in učinkovitih javnih enogovornih govorjenih besedil.

    Item Type: Article
    Keywords: javno govorno nastopanje, izobraževanje (prihodnjih) učiteljev, kakovostno, poučevanje, sodoben vzgojno-izobraževalni proces
    Related URLs:
    URLURL Type
    http://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-PO6O7XUUAlternative location
    http://cobiss5.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=9615945&fmt=11&lani=siAlternative location
    Institution: University of Ljubljana
    Department: Faculty of Education
    Divisions: Department of Preschool Education
    Item ID: 2346
    Date Deposited: 08 Sep 2014 12:09
    Last Modified: 08 Sep 2014 12:09
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2346

    Actions (login required)

    View Item