[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba alternativnih oblik komunikacije pri otrocih z Downovim sindromom

Mojca Trontelj (2014) Uporaba alternativnih oblik komunikacije pri otrocih z Downovim sindromom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1968Kb)

    Povzetek

    Strokovna spoznanja temeljijo na konceptu, da je pri otrocih z Downovim sindromom treba pričeti z zgodnjo obravnavo na področju komunikacije že v prvih mesecih življenja. Pomembnost pripisujejo vzpostavljanju zgodnjih interakcij z mamo oziroma odnosno osebo, vzpostavljanju očesnega stika, komunikacijski izmenjavi, igri ter med drugim tudi spodbujanju razvoja oralne motorike. Glede na funkcioniranje otroka in predvsem z namenom zagotavljanja možnosti, da se otrok lahko izraža na njemu prilagojen način, se v zgodnjem otroštvu uvajajo nadomestne in dopolnilne oblike komunikacije. To so lahko slikovni simboli, fotografije, uporaba komunikatorjev in drugih elektronskih naprav, s kretnjo podprta komunikacija (v nadaljevanju tudi KPK) ali znakovni jezik. Cilj diplomskega dela je bil primerjati stališča specialnih in rehabilitacijskih pedagogov in logopedov/surdopedagogov ter ugotoviti, ali obstajajo razlike v stališčih do spodbujanja zgodnje komunikacije, razvoja orofacialnega področja, učinkovitih pristopov in strategij komunikacije in uporabe s kretnjo podprte komunikacije (KPK) pri otrocih z Downovim sindromom. V raziskavi je sodelovalo 72 omenjenih strokovnih delavcev, zaposlenih v šolstvu, zdravstvu in socialnem varstvu. Trditve v anketnem vprašalniku so ocenjevali s pomočjo petstopenjske ocenjevalne lestvice. Nanašale so se na pomembnost zgodnjega spodbujanja komunikacije, razvoj orofacialnega področja, učinkovite strategije in pristope komuniciranja ter na uporabo s kretnjo podprte komunikacije pri otrocih z Downovim sindromom. Rezultati vprašalnika so potrdili, da se stališča med specialnimi in rehabilitacijskimi pedagogi in logopedi/surdopedagogi statistično pomembno razlikujejo glede aktivnosti, pomembnih za razvoj orofacialnih funkcij pri otrocih z Downovim sindromom. Pri stališčih glede dejavnikov zgodnjega spodbujanja komunikacije, pristopov in strategij za komuniciranje z otroki ter uporabe metode s kretnjo podprte komunikacije pri otrocih z Downovim sindromom rezultati niso potrdili statistično pomembnih razlik.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: Downov sindrom, zgodnji razvoj komunikacije, zgodnja obravnava, nadomestna in dopolnilna komunikacija, s kretnjo podrta komunikacija, specialni in rehabilitacijski pedagog, logoped/surdopedagog
    Število strani: 116
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    asist. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10157385)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2343
    Datum vnosa: 05 Sep 2014 14:08
    Zadnja sprememba: 05 Sep 2014 14:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2343

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa