[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pogledi učencev in učiteljev na dejavnike učiteljeve avtoritete v razredu

Ingrid Hovnik (2014) Pogledi učencev in učiteljev na dejavnike učiteljeve avtoritete v razredu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (987Kb)

    Povzetek

    Za učitelje, ki so vključeni v vzgojno-izobraževalni proces in se srečujejo z učečo se populacijo ter starši učencev, je pomembno, da imajo pedagoško avtoriteto. Če ima učitelj v razredu avtoriteto, lahko bolj učinkovito in kakovostno vodi pedagoški proces, hkrati pa avtoriteta učitelju pripomore k boljšim odnosom in spoštovanju na ravni učitelj-učenec-starši. Pomembno je, da ima učitelj zdravo avtoriteto, s katero učence vzgaja v aktivno odgovorne osebnosti. Potrebno se je zavedati, da na oblikovanje avtoritete vplivajo številni dejavniki. V svojem diplomskem delu sem raziskala in predstavila različne dejavnike, ki prispevajo k oblikovanju učiteljeve avtoritete v razredu. Ugotavljala sem, kakšne poglede imajo na dejavnike učiteljeve avtoritete učitelji in učenci, med katerimi sem naredila tudi primerjavo. S svojim diplomskim delom sem raziskala, kako učitelji in učenci pojmujejo avtoriteto in katere dejavnike ocenjujejo kot najpomembnejše, ki večajo učiteljevo avtoriteto v razredu in ki jo znižujejo. Raziskala sem, katere so tiste lastnosti, ki po mnenju učiteljev in učencev opisujejo učitelja, ki ima avtoriteto v razredu. Podatke sem zbirala v mesecu maju 2014 na različnih osnovnih šolah po Sloveniji s pomočjo dveh anketnih vprašalnikov, pri čemer je bil eden namenjen učiteljem in drugi učencem. V vzorec sem vključila učence 8-ih in 9-ih razredov ter učitelje, ki poučujejo na predmetni stopnji. Vzorec je zajemal 148 anketirancev, od tega 64 učiteljev in 84 učencev. Statistična analiza je pokazala, da učitelji in učenci avtoritete ne pojmujejo enako. Za učence je najpomembneje, da je učitelj strog, prijazen in zabaven, za učitelje pa, da je pri svojem delu dosleden, pravičen, spoštljiv, pošten in strokoven. Ugotovila sem, da k učiteljevi avtoriteti, po mnenju učencev, v največji meri prispeva uspešno organiziranje pouka, dobro sodelovanje z učenci, učiteljevo sprejemanje drugačnosti učencev, učiteljevo prijazno vedenje do učencev, soustvarjanje razredne klime, pravično ocenjevanje ter poštenost, po mnenju učiteljev pa doslednost pri poučevanju, pravično ocenjevanje, spoštljiv odnos, zaupanje v svoje sposobnosti, pripravljenost na uro, organiziranost, obvladovanje nepredvidljivih situacij ter odločnost. V okviru pojmovanj avtoritete učitelji najpogosteje navedejo, da učitelja z avtoriteto prepoznamo po doslednosti pri poučevanju, prav tako pa ocenjujejo, da prav ta dejavnik v največji meri vpliva na učiteljevo avtoriteto in sicer, da jo povečuje. Na osnovi analize ocenjenega vpliva lastnosti, ki po mnenju učencev in učiteljev opisujejo učitelja z avtoriteto v razredu, sem ugotovila, da po mnenju učiteljev učitelja z avtoriteto najbolj izrazito označujejo lastnosti spoštovanje s strani učencev, osebnostna moč ter veliko znanja, po mnenju učencev pa lastnosti dobronamernost do učencev, spoštovanje s strani učencev ter sproščen, prijateljski odnos z učenci. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko sklenem, da se med učenci in učitelji pojavljajo statistično pomembne razlike v pogledih na dejavnike, ki vplivajo na učiteljevo avtoriteto v razredu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: avtoriteta, dejavniki, učitelj, učenci
    Število strani: 108
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10156873)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2341
    Datum vnosa: 05 Sep 2014 13:59
    Zadnja sprememba: 05 Sep 2014 13:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2341

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa