[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Agresivni otrok in njegova sprejetost v vrtcu

Tjaša Turšič (2011) Agresivni otrok in njegova sprejetost v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (921Kb)

    Povzetek

    Vsebina diplomskega dela je socialna umeščenost in sprejetost agresivnega otroka v vrtcu. V teoretičnem delu najprej predstavim socialni razvoj predšolskega otroka, pri čemer poudarim temeljne oblike socialnega vedenja v obdobju zgodnjega otroštva kot so posnemanje, trma, socialni konflikti in prepiri ter oblikovanje socialnih skupin in prijateljstva med vrstniki. Obdobje zgodnjega otroštva je čas, ko se pričnejo oblikovati prva prijateljstva in s tem tudi priljubljenost oziroma nepriljubljenost določenih otrok v skupini. Avtorji (npr. Shapiro 1999; Papalia Wendoks Olds Duskin, Feldman, 2003; Warden in Christie, 2001; Zupančič in Kavčič, 2007) pravijo, da so nepriljubljeni tisti otroci, ki veljajo za egocentrične, agresivne in razdiralne. V nadaljevanju teoretičnega dela predstavim različna pojmovanja agresivnosti na splošno ter vzroke in značilnosti agresivnega vedenja pri predšolskih otrocih. Večina avtorjev meni (npr. Lamovec, 1978; Žužul, 1989), da je agresivnost vedenje, katerega cilj je povzročiti škodo drugi osebi, bitju ali predmetu. Otroci, ki veljajo za pretirano agresivne, imajo nizko samopodobo, so neprilagodljivi, razdiralni, imajo nizek prag strpnosti in težave v socialni integraciji, poleg tega pa so zaradi svojega asocialnega vedenja moteči tako za vrstnike kot tudi za odrasle (Greene, 1999; Redl in Winemann, 1984; Mikuš Kos, 1991). V empiričnem delu, s pomočjo etnografske študije primera, za katero je značilno opazovanje z udeležbo podprto z intervjujem, raziskovalec pa je aktivno udeležen (sodeluje) v raziskovalni situaciji (Sagadin, 1991: 466), raziščem, katere vedenjske značilnosti se odražajo pri agresivnem otroku v vrtcu, kako ga sprejemajo vrstniki v skupini in kako ga sprejemata njegova vzgojiteljica in pomočnica vzgojiteljice. Študija primera je pokazala, da je agresivni otrok tako med vrstniki kot tudi med strokovnima delavkama slabo sprejet oziroma zavrnjen.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: agresivnost, predšolski otrok, socialna sprejetost, strokovna delavka, vrtec, študija primera
    Število strani: 118
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    asist. dr. Tomaž VecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8910665)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 234
    Datum vnosa: 04 Okt 2011 12:22
    Zadnja sprememba: 04 Nov 2013 14:21
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/234

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa