Polona Slokar (2014) Preventiva v logopediji. Diplomsko delo.
![]()
| PDF Download (1475Kb) |
Povzetek
Preventiva je pri logopedskem delu zelo pomembna. Logoped ozavešča preko izobraževanj strokovno in širšo javnost o svojem delu na področju hranjenja, govora in jezika ter o primanjkljajih, ki se na področju komunikacije in hranjenja lahko pojavijo. Odgovoren pa je tudi za zgodnje odkrivanje motenj in faktorjev, ki vplivajo na govorno-jezikovni razvoj. Za uresničitev teh ciljev mora imeti logoped primerna diagnostična sredstva, ki omogočajo zaznavanje rizičnih oseb in posledično tudi hitrejšo intervencijo ter boljši rezultat dela. V Sloveniji je trenutno na tržišču en presejalni logopedski pregled, ki ga strokovnjaki uporabljajo pri ocenjevanju petletnikov. Ker se nekatere težave na področju komunikacije pojavljajo že prej in jih je možno odkriti in odpraviti, stremi stroka k temu, da bi se presejalni, preventivni pregled uvedel že pri triletnih otrocih. V raziskovalnem delu smo hoteli ta cilj približati in iz novejše literature ter trenutno dosegljivih testov oblikovati instrument, ki bo omogočal zbiranje podatkov o razvoju komunikacije triletnika in bo zajel glavna področja komunikacije. Omogočal bo zaznavanje rizičnih triletnikov, ki bi lahko imeli primanjkljaje na področju govorno-jezikovnega razvoja. Izdelan instrument je bil testiran pri 47 otrocih v vrtcih, hkrati pa so podoben vprašalnik o otrokovem komunikacijskem nivoju ter o njegovih splošnih podatkih izpolnili tudi njihovi starši. Analiza literature in dobljenih podatkov je pokazala, da je instrument primeren za ocenjevanje jezikovnega razvoja otrok ter zajema vsa pomembna področja jezikovnega razvoja. Izračun korelacije je nakazal statistično pomembno povezanost med oceno logopeda in oceno staršev. Povezanost med prediktorjem – izobrazba matere - in številom doseženih točk se ni izkazala za statistično pomembno.
Tip vnosa: | Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ključne besede: | preventiva, triletniki, govorno-jezikovni razvoj, logopedski pregled | ||||||
Število strani: | 62 | ||||||
Jezik vsebine: | Slovenščina | ||||||
Mentor / Somentorji: |
| ||||||
Povezava na COBISS: | http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10152777) | ||||||
Ustanova: | Univerza v Ljubljani | ||||||
Fakulteta: | Pedagoška fakulteta | ||||||
ID vnosa: | 2338 | ||||||
Datum vnosa: | 04 Sep 2014 11:43 | ||||||
Zadnja sprememba: | 04 Sep 2014 11:43 | ||||||
URI: | http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2338 |
Akcije (potrebna je prijava)
Pregled vnosa |