[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Izkušnje in pogledi strokovnih delavcev v vrtcu na oblikovanje timov

Martina Kostanjšek (2014) Izkušnje in pogledi strokovnih delavcev v vrtcu na oblikovanje timov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2221Kb)

    Povzetek

    Kurikulum za vrtce, nacionalni dokument, ki je namenjen strokovnim delavcem v vrtcu, narekuje kakovostno vzgojo predšolskih otrok, katere pogoj je gotovo usklajeno in k skupnim ciljem usmerjeno delo strokovnih delavcev, predvsem tandema, ki vključuje vzgojiteljico in pomočnico vzgojiteljice. Vzgojiteljica in pomočnica vzgojiteljice izvajata neposredno delo s predšolskimi otroki, zato je njuno timsko delo pri uresničevanju načel Kurikula bistvenega pomena. Ob njuni iskreni in kakovostni komunikaciji, upoštevanju dogovorjenih pravil v oddelku, skupnem iskanju rešitev in strokovnem dopolnjevanju lahko govorimo o uspešnem, učinkovitem timu oz. tandemu. Empirični del diplomske raziskave je vključeval 72 strokovnih delavk, zaposlenih v vrtcih: vzgojiteljic, pomočnic vzgojiteljice, vzgojiteljic kot vodij vrtca, vodij vrtca, ravnateljic, pomočnic ravnateljice in spremljevalk otrok s posebnimi potrebami, podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom. Na osnovi podatkov, ki sem jih pridobila s pomočjo vprašalnikov, menim, da se vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice v anketi sodelujočih vrtcev zavedajo pomena timskega dela; večina njihovih odgovorov oz. mnenj v zvezi z značilnostmi učinkovitih timov ter značilnostmi, potrebnimi za uspešno timsko delo, prav tako pa dejavniki, ki prispevajo k osebnostnemu in strokovnemu ujemanju članov v timu, je zelo podobnih, v manjši meri se razlikujejo le v okviru mnenj o (pre)oblikovanju timov. S trditvijo – Če tim dobro deluje, ga je pametno pustiti v isti sestavi, ne glede na število let njegovega delovanja – se delno strinja približno 1/3 sodelujočih vzgojiteljic in 1/5 pomočnic vzgojiteljice, medtem ko je odstotek anketirank na delovnem mestu pomočnice vzgojiteljice v primerjavi z vzgojiteljicami, ki se s trditvijo ne strinjajo, nekoliko manjši. Mnenje, ki se nanaša na spreminjanje sestave tima zaradi morebitnih problemov, ki se v timu pojavijo, je prav tako privedlo do manjših razlik med strokovnimi delavkami; večje število pomočnic vzgojiteljice glede na število vzgojiteljic se namreč delno strinja, da je potrebno v primeru pojava problemov v timu sestavo le-tega spremeniti, medtem ko se dobra polovica pomočnic vzgojiteljice in slabih 3/4 vzgojiteljic popolnoma strinja, naj se sestava tima po potrebi spreminja glede na morebitne probleme. V okviru trditve, da naj se sestava tima vselej spreminja na določeno število let, pa so bili rezultati naslednji: manjši je odstotek vzgojiteljic in precej večji odstotek pomočnic vzgojiteljice, ki se s trditvijo popolnoma strinjajo. Razlike v rezultatih oz. odgovorih so se med vzgojiteljicami in pomočnicami vzgojiteljice pokazale še pri navedbi kakovostne komunikacije kot ene izmed značilnosti učinkovitega tima; navedla jo je namreč le 1/4 vzgojiteljic in kar 1/3 pomočnic vzgojiteljice. Samo učinkoviti timi oz. tandemi lahko torej nudijo otrokom spodbudno učno okolje, ki zagotavlja socialni, čustveni, intelektualni in telesni razvoj. Seveda pa je za aktivno učenje otrok v vrtcu bistvenega pomena tudi medosebno ozračje, ki ga strokovni delavki ustvarjata z ustreznim interaktivnim odnosom znotraj tima.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: timsko delo, tim, tandem, vzgojiteljica, pomočnica vzgojiteljice, etape timskega dela
    Število strani: 59
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10153033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2335
    Datum vnosa: 02 Sep 2014 13:57
    Zadnja sprememba: 02 Sep 2014 13:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2335

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa