[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spoznavanje arhitekture v predšolskem obdobju

Katja Žugič (2014) Spoznavanje arhitekture v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi sem se osredotočila na približanje arhitekture prek estetske vzgoje. Pojem estetske vzgoje sem na kratko opisala in ga razčlenila na metode, opredelila pa sem tudi naloge in cilje za njegovo uresničevanje. Temo sem izbrala zato, ker menim, da v predšolskem obdobju namenjamo premalo pozornosti objektom, ki nas obdajajo na vsakem koraku, saj jih imamo za samoumevne. Zdi se mi, da se ne zavedamo dovolj, da prav prostor in arhitektura močno vplivata na naša življenja, saj se lahko prek njiju s pomočjo estetske vzgoje otroci naučijo opažanja, doživljanja in vrednotenja estetike. Pri predstavitvi arhitekturnih del sem se osredotočila na dela našega največjega arhitekta Jožeta Plečnika, saj so prav ta s svojim estetskim videzom pritegnila mojo pozornost. Morda tudi zato, ker imam zelo rada antično arhitekturo, katere elemente zelo pogosto najdemo v Plečnikovih delih. Poleg tega se mi zdi prav, da otroke že v zgodnjem obdobju spoznamo s Plečnikom in jim ga približamo kot »velikana« na področju arhitekture v Sloveniji, še posebej v Ljubljani. Otrokom sem sicer predstavila Plečnikova dela, vendar pa poudarek ni bil na vseh njegovih objektih, ki jih najdemo v Ljubljani, temveč le na treh mostovih, in sicer na Tromostovju, Čevljarskem oz. Šuštarskem mostu in Trnovskem mostu. Zakaj sem se odločila prav za te mostove? Zato ker so vsi trije v centru Ljubljane, ker so njihove postavitve dokaj blizu druga drugi, ker je vsak od njih nekaj posebnega in ker se med seboj zelo razlikujejo, kljub temu pa vključujejo tudi podobne elemente. Namen moje diplomske naloge je bil otrokom arhitekturo približati z estetskega vidika, jih z njo seznaniti, njihovo pozornost pogosteje usmerjati nanjo in jim zasnovati neko osnovo, na kateri bodo lahko skozi življenje gradili naprej. Če sem arhitekturo in njen estetski vidik uspešno približala vsaj enemu od otrok ter bo to vplivalo na njegov nadaljni estetski vidik in odnos do arhitekture, mi je cilj uspelo doseči.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: estetska vzgoja, arhitektura, arhitekt, umetnost, Jože Plečnik, most, arhitekturni elementi, baluster, lok, steber, kapitel
    Število strani: 67
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Metoda KemperlMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10151753)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2333
    Datum vnosa: 02 Sep 2014 18:37
    Zadnja sprememba: 02 Sep 2014 18:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2333

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa