[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spoznavanje vrednot skozi družabne igre izvedene po metodi igre v 2. starostnem obdobju

Kristina Bitenc Mavsar (2014) Spoznavanje vrednot skozi družabne igre izvedene po metodi igre v 2. starostnem obdobju. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (279Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem raziskovala uspešnost metode igre za učenje v predšolskem obdobju. Ob upoštevanju specifičnosti otrokovega razvoja proučujemo pomen igre v tem obdobju, saj strokovnjaki pogosto poudarjajo igro kot proces učenja, ki poteka v otroku, premalo pa pomen odraslega, ki vanjo vstopa kot soigralec. Z ustrezno vlogo v igri, ki ima smiselno postavljena pravila in temelji na ustvarjalnih rešitvah gibalnih in kognitivnih problemov, pa tudi na ustreznih in neustreznih socialnih in čustvenih rešitvah, ima vzgojitelj pri harmoničnem razvoju otroka pomemben pomen. Namen raziskave je bil na študiji primera ugotoviti, ali bi lahko po metodi igre razvijali družabnost, znotraj nje pa izbrane vrednote. Pri akcijski raziskavi smo ugotavljali neeksplanativnost metode igre pri razvijanju družabnosti in znotraj nje izbranih vrednot, in sicer v 2. starostnem obdobju predšolskih otrok. Študijo primera smo izvedli v skupini otrok, starih od pet do šest let. Projekt je potekal v vrtcu Mojca. Rezultate smo analizirali ob uporabi strokovne in znanstvene literature ter kritičnih analiz videoposnetkov izvedenih dejavnosti. Ugotovili smo, da mora vzgojitelj za izvajanje pedagoškega procesa po konceptu Igra-gibanje-razvoj najprej spremeniti svoje poglede na učenje in poučevanje, dobro poznati otrokov razvoj, od njega pa tako delo zahteva nenehno prilagajanje in strokovno izpopolnjevanje. Spreminjanje iger s pravili v metodo igre je zahteven proces. Elemente metode igre, ki vključujejo ustvarjeno igralno okolje, aktivno vlogo izvajalca, sočasno aktivnost vseh otrok hkrati po njihovih željah, ki je zaradi dobro postavljenih pravil vsaj delno vnaprej načrtovana ter zato ustrezno zavarovana, je treba pogosto prilagajati tudi dnevnemu razpoloženju otrok. Področje družbe in gibanja smo združili tudi z drugimi področji, saj se je pokazalo, da ne moremo vplivati le na eno ali dve izbrani področji. Pri tem se pogosto kažejo razlike v metodah poučevanja, zato je sestavljanje metode igre še posebno zahteven proces. Ugotovili smo, da lahko spoznavamo izbrane vrednote z metodo igre v 2. starostnem obdobju le, če si ustrezno in dovolj široko postavimo procesnorazvojne cilje in znamo ustrezno odigrati svojo vlogo v igri.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vrednote, družabne igre, metoda igre, predšolski otroci
    Število strani: 28
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10146889)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2329
    Datum vnosa: 27 Avg 2014 11:38
    Zadnja sprememba: 27 Avg 2014 11:38
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2329

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa