[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Didaktične strategije za razvoj govora pri naglušnih otrocih

Polona Juvan (2014) Didaktične strategije za razvoj govora pri naglušnih otrocih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1242Kb)

    Povzetek

    Govor je most do vsakega vidika otrokovega življenja, zato menim, da je pomembno razumeti kako se razvija. Otroci so po naravi željni, pripravljeni in sposobni usvajati govor in jezik in si v prvih šestih letih življenja pridobijo osnove komuniciranja, ki jim bodo koristile za vse življenje. Znano je, da otrok reproducira toliko govora, kolikor in kakor ga sliši. To pa pomeni, da otrok, ki le delno in popačeno sliši in sprejme govor, tudi manj in slabše govori. Med študijem se je poglobilo moje zanimanje za področje surdopedagogike, poleg tega pa sem navdih temo diplomskega dela dobila od mojega očeta, ki je lažje naglušen. Naglušnega otroka vzgajamo in izobražujemo tako, da bo znal znanje poiskati in uporabiti v življenju. Zaupati moramo vanj, njegov razvoj in njegove sposobnosti. To je hkrati temelj, da se lahko vživimo v otroka in ga spodbujamo. Nudimo strokovno in osebno pripravljenost, da z refleksijo lastnega dela pomagamo otroku pri njegovem razvoju. Za to pa obstoja le ena pot, in sicer vaje in praksa. Zato sem v svojem diplomskem delu raziskovala na kakšen način in kako pogosto vzgojitelji in pomočniki vzgojitelja spodbujajo govor, jezik in komunikacijo pri naglušnih in slišečih otrocih. V raziskavi je sodelovalo petdeset vzgojiteljev in pomočniki vzgojitelja iz treh slovenskih vrtcev. Omenjeni vzgojitelji in pomočniki vzgojitelja so odgovarjali na anketni vprašalnik o uporabi dejavnosti s kurikularnega področja jezika, pogostost uporabe govornih iger in vaj, načinu izvajanja teh, oceni pomembnosti vplivanja govornih iger in vaj ter o pomembnosti govornih iger in vaj za slišeče in naglušne otroke. Podatke sem analizirala na podlagi dveh skupin udeležencev ankete, in sicer na vzgojitelje in pomočnike vzgojitelja, ki imajo izkušnje z naglušnimi otroki ter vzgojitelje in pomočnike vzgojitelja, ki nimajo izkušenj z naglušnimi otroki. Ugotovila sem, da velika večina vzgojiteljev in pomočnikov vzgojitelja, ne glede na to ali imajo izkušnje z naglušnimi otroki ali ne, uporablja vse jezikovne dejavnosti navedene iz kurikuluma. Poleg tega sta si skupini enotni v vplivanju govornih iger in vaj, saj z njimi najbolj želijo vplivati na otrokovo artikulacijo ter so mnenja, da so govorne vaje in igre pomembne tako za naglušne kot tudi za slišeče otroke.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: naglušen otrok, razvoj govora, didaktične strategije, vzgojitelj
    Število strani: 64
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    asist. dr. Damjana KogovšekSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10143305)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2323
    Datum vnosa: 22 Avg 2014 12:59
    Zadnja sprememba: 22 Avg 2014 12:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2323

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa