[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga učitelja pri ustvarjanju razredne skupnosti

Živa Matičič (2014) Vloga učitelja pri ustvarjanju razredne skupnosti. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2329Kb)

    Povzetek

    Vloga učitelja pri ustvarjanju razredne skupnosti, v kateri se učenci in učitelj dobro počutijo, je zelo velika. Po mnenju velikega pedagoga Antona S. Makarenka (1959) pa je njegova vloga pomembna le, dokler se ne vzpostavi kolektiv. Vsi teoretiki, ki so poudarjali in še poudarjajo vlogo skupnosti, se strinjajo, da je njena vzpostavitev počasen in zahteven proces, v katerega je treba vložiti veliko truda. Komunitarci menijo, da mora učitelj skupne cilje zastaviti tako, da učenci zlahka vidijo smisel v sodelovanju pri doseganju teh, ne da bi čutili prisilo. Makarenko (1959) je menil, da mora vzgojitelj za dosego ciljev skupnosti otroke tudi v kaj prisiliti, saj se zanimanje otrok velikokrat razlikuje od njihovih dolžnosti. Med člani skupnosti pa dostikrat pride tudi do konfliktov; od učitelja in učencev je odvisno, na kakšen način jih bodo rešili. Najučinkovitejša metoda za reševanje konfliktov pa je po mnenju različnih teoretikov mediacija, v okviru te tudi uporaba vrstniške mediacije. Glavni cilj empiričnega dela je bil ugotoviti, kako se učenci v razredu med seboj razumejo, v kakšnem odnosu so z učitelji in kaj učitelji naredijo, da bi se učenci v skupnosti dobro počutili. Podatki, pridobljeni s pomočjo sociometrične tehnike in vprašalnikov, kažejo, da se večina učencev v svojem razredu dobro počuti in so med seboj srednje dobro povezani glede na indeks kohezivnosti. Večina učencev svojim učiteljem zaupa; ocenjujejo jih kot pravične pri ocenjevanju, kaznovanju in obravnavanju vseh učencev enako. K dobrim medosebnim odnosom pa veliko pripomorejo socialne igre, ki jih, kot je bilo v raziskavi ugotovljeno, učitelji ne uporabijo prav pogosto. Ugotovljeno je bilo tudi, da razredna pravila učitelji določajo sami, nato pa učence z njimi le seznanijo. Na obeh šolah se v vzgojnih načrtih navaja mediacija in vrstniška mediacija, v praksi pa se ne uporablja pogosto, nekateri učitelji niti ne vedo, da je zapisana v vzgojnem načrtu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: komunitarizem, Anton S. Makarenko, skupnost, razred, učitelj, konflikti, mediacija
    Število strani: 88
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena LesarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10140489)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2322
    Datum vnosa: 26 Avg 2014 07:22
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2322

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa