[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Likovno nadarjeni učenci in pouk likovne vzgoje na razredni stopnji osnovne šole

Neja Pelan (2011) Likovno nadarjeni učenci in pouk likovne vzgoje na razredni stopnji osnovne šole. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1353Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu sem se najprej osredotočila na splošno nadarjenost učencev. Poskušala sem zajeti vse bistvene sestavine, ki so pomembne za delo z nadarjenimi učenci. Nato sem se podrobneje usmerila na področje likovne nadarjenosti, ki predstavlja vodilno nit mojega diplomskega dela. Predstavila sem značilnosti likovno nadarjenih učencev, njihovo odkrivanje in identifikacijo, likovni razvoj ter oblike dela v šoli in dodatne možnosti za likovno nadarjene učence izven nje. V empiričnem delu sem se osredotočila na izvedbo učnega procesa likovne vzgoje z diferenciacijo likovno nadarjenih učencev. Zanimalo me je, kako v procesu likovne vzgoje ravnati z likovno nadarjenimi učenci in jih dodatno zaposliti pri pouku, da bodo aktivni, radovedni in motivirani. Izvedla sem tri učne ure v prvem razredu osnovne šole. Najprej sem na podlagi likovnih izdelkov izpostavila štiri učence, ki so izstopali po likovni nadarjenosti. Nato sem za izbrane učence pripravila dodatne aktivnosti znotraj rednega pouka likovne vzgoje in opazovala, kako ta dodatna aktivnost vpliva na njihovo motivacijo v učnem procesu ter njihovo izvirnost in samostojnost pri reševanju likovne naloge. Tako sem dobila podrobnejši vpogled o učinku dodatnih dejavnosti na likovno nadarjene učence in možnostih dodatne zaposlitve. Splošni vtis glede izvedenih dodatnih dejavnosti je pozitiven, saj so se opazovani učenci aktivno odzvali in bili uspešni pri reševanju likovnih nalog. Izsledki raziskave so pokazali, da dodatne dejavnosti pozitivno vplivajo na likovno nadarjene učence in tudi na ostale učence v razredu. Pripomogle so h kakovostnejši likovni dejavnosti pri pouku likovne vzgoje. Izvedla sem tudi krajši intervju z akademskim slikarjem Ivanom Robom. Zanimale so me njegove izkušnje, ki jih je imel kot likovno nadarjen učenec v osnovni šoli in njegov pogled na likovno nadarjenost. Preko prebiranja in preučevanja literature ter izvedenih dejavnosti sem želela dobiti celovit pogled v področje likovne nadarjenosti učencev. Predstaviti sem želela nekaj možnosti za dodatno zaposlitev likovno nadarjenih učencev ter spodbuditi tudi ostale učitelje k razmišljanju in oblikovanju dodatnih aktivnosti pri pouku likovne vzgoje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: nadarjenost, nadarjeni otroci, likovno nadarjeni učenci, pouk likovne vzgoje, delo z likovno nadarjenimi učenci, dodatne dejavnosti za likovno nadarjene učence
    Število strani: 97
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tonka TacolMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8909129)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 232
    Datum vnosa: 04 Okt 2011 12:13
    Zadnja sprememba: 04 Okt 2011 12:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/232

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa