[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Strategije učenja družboslovnih pojmov učenca z disleksijo

Jasmina Kmetič (2014) Strategije učenja družboslovnih pojmov učenca z disleksijo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2475Kb)

    Povzetek

    Dandanes, v t. i. informacijsko-komunikacijski dobi, so zahteve po hitrem in učinkovitem branju ter uspešnem sporazumevanju večje kot kdaj koli prej. Vsakodnevno se soočamo z besedili različnih slogov, pisav in zahtevnosti, pri njihovem razumevanju in pri lastnem izražanju pa potrebujemo razvito besedišče z mnogih področij. Eno takšnih področij je družboslovje, kjer se učenci z disleksijo že v času šolanja pogosto soočajo s težavami pri zapisovanju snovi v zvezke ter učenju iz učbenikov. Težave na področju orientacije se kažejo pri razbiranju zemljevidov, časovnih trakov ter grafov. Njihovo uspešnost pa v največji meri znižujejo težave s pomnjenjem in priklicem družboslovnih pojmov. Pričujoče diplomsko delo obravnava strategije učenja družboslovnih pojmov učenca z disleksijo, ki se zaradi bralno-napisovalnih težav branju izogiba oz. je pri tem počasnejši in manj učinkovit. Predstavljene strategije in materiali zahtevajo le malo ali nič branja, upoštevajo učenčeva močna področja in njegov prednostni učni stil in s tem pripomorejo k učinkovitejšemu pomnjenju in priklicu pojmov, posledično pa širjenju splošnega besedišča. V trening je bil vključen devetošolec z disleksijo. Skupaj sva izbrala področje geografije, poudarek pa ob učnih strategijah in prednostnemu učnemu stilu namenila še metakognitivnim sposobnostim, samospraševanju in ugotavljanju možnosti prenosa posamezne strategije na druga predmetna področja. Pred in po treningu je učenec rešil Test besednega zaklada in Test poznavanja geografskih pojmov. Primerjava rezultatov po končanem trimesečnem treningu je pokazala, da je trening pomembno izboljšal učenčevo pomnjenje in priklic družboslovnih, predvsem geografskih pojmov, samostojno je iskal možnosti uporabe strategij pri drugih predmetnih področjih, izboljšal je tudi rezultat Testa besednega zaklada in oceno pri geografiji.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: učenec z disleksijo, družboslovje, besedišče, pomnjenje in priklic družboslovnih pojmov, učni stili, strategije širjenja besedišča
    Število strani: 139
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    asist. dr. Milena Košak BabuderSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10140745)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2319
    Datum vnosa: 21 Avg 2014 07:39
    Zadnja sprememba: 21 Avg 2014 07:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2319

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa