[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Izbira sošolcev za šolsko delo in druženje v prostem času

Teja Bergant (2014) Izbira sošolcev za šolsko delo in druženje v prostem času. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem se osredotočila na socialno sprejetost učencev v osnovni šoli. Zanimalo me je dvoje: mnenje učiteljev o medosebnih odnosih in kako učenci izbirajo svoje sošolce, ko gre na eni strani za šolsko delo in na drugi strani za druženje v prostem času. V teoretičnem delu sem se posvetila socialni sprejetosti, socialni interakciji in medosebnim odnosom. Dotaknila sem se tudi socialnega razvoja otrok in mladostnikov. Opisala sem vsakdanje življenje z vidika socialnih interakcij in skupine, ki so otroku najbližje in v katerih preživi največ svojega časa. Na koncu teoretičnega dela sem opisala, kako spodbuditi/ pomagati socialno nesprejetim učencem in kako izboljšati medosebne odnose v razredu. V empiričnem delu sem predstavila raziskovalne rezultate v dveh sklopih: prvi sklop obsega analizo odgovorov učiteljev (N = 47), drugi sklop pa analizo odgovorov učencev četrtega in petega razreda (N = 95) v okviru postavljenih raziskovalnih vprašanj. Rezultati kažejo, da večina anketiranih učiteljev spodbuja socialni razvoj učencev in se zaveda svoje odgovornosti pri oblikovanju in vzdrževanju medosebnih odnosov v razredu. Večina učencev v raziskovanih oddelkih je socialno sprejeta; učenci svoje sošolce deloma izbirajo glede na kontekst (šolsko delo ali druženje). Učenci s posebnimi potrebami in nadarjeni učenci se od svojih sošolcev večinoma ne razlikujejo po svojem sociometričnem statusu. Pri izbirah za šolsko delo učno bolj uspešni učenci izstopajo od učno manj uspešnih učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: osnovna šola, socialni razvoj, socialna interakcija, medosebni odnosi, socialna sprejetost, sociometrični status
    Število strani: 125
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10139209)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2314
    Datum vnosa: 21 Avg 2014 07:10
    Zadnja sprememba: 21 Avg 2014 07:10
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2314

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa