[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Identifikacija in diagnostično ocenjevanje učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji

Anja Štrekelj (2014) Identifikacija in diagnostično ocenjevanje učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Diplomska naloga obravnava proces identifikacije in diagnostičnega ocenjevanja učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. V teoretičnem delu je prikazana interakcija med govorno razvitostjo otroka in otrokovo sposobnostjo usvajanja branja in pisanja. Opišemo predbralne sposobnosti, ki so temeljnega pomena za ustrezen razvoj branja in pisanja. Poudarimo pomembnost slušnega zaznavanja ali glasovnega (fonološkega) zavedanja kot notranjega dejavnika razvoja predbralnih sposobnostih. Predstavimo razvoj branja oziroma razvoj bralne pismenosti in razvoj pisanja ter opredelimo specifične motnje branja in pisanja. Pregledamo delitev motenj branja in pisanja, njihove značilnosti in pogostost v osnovnih šolah. Teoretično raziščemo posamezne presejalne in diagnostične teste, ki se uporabljajo v slovenskem prostoru in v tujini (Italija, Kanada, Anglija). V empiričnem delu odgovorimo na raziskovalna vprašanja in preverimo teoretične hipoteze. Osredotočimo se na ustreznost in pravočasnost uporabljenih presejalnih in diagnostičnih testov pri identifikaciji in diagnostičnem ocenjevanju učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. Predstavimo, kateri strokovni profili so v osnovnih šolah zadolženi za identifikacijo in diagnostično ocenjevanje učencev z motnjami branja in pisanja ter katerih oblik pomoči so deležni učenci z motnjami branja in pisanja. Preučimo možne razlike med večjimi (nad 350 učencev) in manjšimi šolami (pod 350 učencev) v celotnem procesu identifikacije in diagnostičnega ocenjevanja učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. Pregledamo, v kolikšni meri so osnovne šole zadovoljne z obstoječim modelom identifikacije in diagnostičnega ocenjevanja učencev z motnjami branja in pisanja in predlagamo smernice za kakovostnejšo identifikacijo in diagnostično ocenjevanje učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. Pridobljeni podatki nam osvetlijo specifična področja v procesu identifikacije in diagnostičnega ocenjevanja učencev z motnjami branja in pisanja, ki bi jih lahko izboljšali, da bi proces postal bolj ustrezen in zadovoljil potrebe učencev osnovnih šol v Sloveniji.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: motnje branja in pisanja, identifikacija, diagnostično ocenjevanje, presejalni test, diagnostični test
    Število strani: 140
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Lidija MagajnaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10126921)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2308
    Datum vnosa: 18 Avg 2014 12:04
    Zadnja sprememba: 18 Avg 2014 12:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2308

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa