Anja Štrekelj (2014) Identifikacija in diagnostično ocenjevanje učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. Diplomsko delo.
![]()
| PDF Download (5Mb) |
Povzetek
Diplomska naloga obravnava proces identifikacije in diagnostičnega ocenjevanja učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. V teoretičnem delu je prikazana interakcija med govorno razvitostjo otroka in otrokovo sposobnostjo usvajanja branja in pisanja. Opišemo predbralne sposobnosti, ki so temeljnega pomena za ustrezen razvoj branja in pisanja. Poudarimo pomembnost slušnega zaznavanja ali glasovnega (fonološkega) zavedanja kot notranjega dejavnika razvoja predbralnih sposobnostih. Predstavimo razvoj branja oziroma razvoj bralne pismenosti in razvoj pisanja ter opredelimo specifične motnje branja in pisanja. Pregledamo delitev motenj branja in pisanja, njihove značilnosti in pogostost v osnovnih šolah. Teoretično raziščemo posamezne presejalne in diagnostične teste, ki se uporabljajo v slovenskem prostoru in v tujini (Italija, Kanada, Anglija). V empiričnem delu odgovorimo na raziskovalna vprašanja in preverimo teoretične hipoteze. Osredotočimo se na ustreznost in pravočasnost uporabljenih presejalnih in diagnostičnih testov pri identifikaciji in diagnostičnem ocenjevanju učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. Predstavimo, kateri strokovni profili so v osnovnih šolah zadolženi za identifikacijo in diagnostično ocenjevanje učencev z motnjami branja in pisanja ter katerih oblik pomoči so deležni učenci z motnjami branja in pisanja. Preučimo možne razlike med večjimi (nad 350 učencev) in manjšimi šolami (pod 350 učencev) v celotnem procesu identifikacije in diagnostičnega ocenjevanja učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. Pregledamo, v kolikšni meri so osnovne šole zadovoljne z obstoječim modelom identifikacije in diagnostičnega ocenjevanja učencev z motnjami branja in pisanja in predlagamo smernice za kakovostnejšo identifikacijo in diagnostično ocenjevanje učencev z motnjami branja in pisanja v osnovnih šolah v Sloveniji. Pridobljeni podatki nam osvetlijo specifična področja v procesu identifikacije in diagnostičnega ocenjevanja učencev z motnjami branja in pisanja, ki bi jih lahko izboljšali, da bi proces postal bolj ustrezen in zadovoljil potrebe učencev osnovnih šol v Sloveniji.
Tip vnosa: | Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ključne besede: | motnje branja in pisanja, identifikacija, diagnostično ocenjevanje, presejalni test, diagnostični test | ||||||
Število strani: | 140 | ||||||
Jezik vsebine: | Slovenščina | ||||||
Mentor / Somentorji: |
| ||||||
Povezava na COBISS: | http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10126921) | ||||||
Ustanova: | Univerza v Ljubljani | ||||||
Fakulteta: | Pedagoška fakulteta | ||||||
ID vnosa: | 2308 | ||||||
Datum vnosa: | 18 Avg 2014 12:04 | ||||||
Zadnja sprememba: | 18 Avg 2014 12:04 | ||||||
URI: | http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2308 |
Akcije (potrebna je prijava)
Pregled vnosa |