[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga staršev in šole pri ohranjanju narodne identitete

Renata Časar (2014) Vloga staršev in šole pri ohranjanju narodne identitete. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1858Kb)

    Povzetek

    V magistrski nalogi so raziskani načini, kako starši dvojezičnih otrok na narodnostno mešanem območju v Lendavi gledajo na dvojezičnost ter na ohranjanje narodnostne identitete. Teoretična izhodišča zajamejo spoznanja o manjšinskem narodu prekmurskih Madžarov, o večkulturnosti, identiteti, družini in pomenu staršev pri ohranjanju manjšinske identitete ter o dvojezičnem šolstvu. V slovenskem (dvojezičnem) prostoru je to še neraziskano področje, velikokrat se namreč poudarja pomen dvojezičnih šol (Bokor, 2009, Kolláth, 2005, 2009, Nečak Lük, 2010, Varga, 2009), le malokrat pa vloga staršev, ki so prav tako pomemben dejavnik pri ohranjanju dvojezičnosti. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki pogovorov s starši na dvojezični šoli. S kvalitativnim metodološkim pristopom je bilo raziskovano, na kakšen način starši s svojo vzgojo prispevajo k ohranjanju manjšinske narodnosti otrok in kako vrednotijo dejanja šole pri tem. Pridobljene ugotovitve dajejo vpogled v razmišljanja staršev glede ohranjanja dvojezičnosti kot tudi poglobljeno razumevanje raznolikih možnih odzivov družin v dvojezičnem okolju. Ena glavnih ugotovitev raziskave je, da sta za ohranjanje manjšinske narodnosti potrebna ustrezen dvojezičen šolski sistem in odločitev staršev, da ohranjajo narodnost.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: prekmurski Madžari, narodnost, narodna identiteta, starši, narodnostno mešani zakoni, dvojezični otroci, dvojezična osnovna šola, večjezičnost
    Število strani: 94
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Špela RazpotnikMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10133321)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2303
    Datum vnosa: 23 Jul 2014 08:37
    Zadnja sprememba: 23 Jul 2014 08:37
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2303

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa