[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vključevanje otrok starih od enega do dveh let, v gibalni/športni program Mali sonček - modri

Špela Pirc (2014) Vključevanje otrok starih od enega do dveh let, v gibalni/športni program Mali sonček - modri. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1562Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je bil, da ugotovimo, ali je mogoče v program Mali sonček, ki je namenjen otrokom od drugega do šestega leta starosti, vključiti tudi mlajše otroke (od prvega do drugega leta starosti). Skozi različno literaturo smo ugotavljali razvojne značilnosti predšolskih otrok od rojstva do šolskega obdobja in preučevali načine poučevanja za posamezna razvojna obdobja. Značilnosti, ki jih narekujejo specifike otrokovega razvoja v posameznem razvojnem obdobju, se med seboj tako razlikujejo, da je smiselno metode v pedagoškem procesu prilagajati, zamenjati in nekatere celo opustiti. Ugotovili smo, da metode, ki jih uporabljamo v športni/gibalni fazi, v refleksni, rudimentalni in temeljni gibalni fazi niso ustrezne. Z njimi ciljev bodisi ne dosežemo bodisi so metode nesmiselne. Gibalni/športni program Mali sonček je obogatitveni program, ki temelji na Kurikulumu za vrtce. Za razliko od procesno naravnanega kurikuluma ter posledično tudi načina dela z otrokom je iz strokovne literature zaznati manjše vrzeli med obema programoma, predvsem zaradi nekoliko bolj ciljno zastavljenega programa. V diplomskem delu smo si zastavili dva cilja, ki sta bila analiza vsebine obogatitvenega programa Mali sonček in predstavitev mogočih rešitev za otroke, ki niso zajeti v program Mali sonček – modri. Z realizacijo teh dveh ciljev smo ugotavljali, če je mogoče razširiti program in ga izvajati z otroki, starimi od 1 do 2 let. Za raziskovanje smo uporabili kavzalno eksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja z akcijsko raziskavo na študiji primera. Skozi raziskavo smo ugotovili, da v program Mali sonček – modri, s primernimi prilagoditvami, lahko vključimo otroke od prvega do drugega leta starosti. Potrebno je le prilagoditi metodo dela in drugače organizirati prostor. Še posebej moramo prilagoditi število elementov, jih ustrezno povečati oz. zmanjšati, skrajšati čas in dolžino naloge, uporabiti bolj privlačne in pisane elemente ter manj uporabljati besedno komunikacijo. Prostor moramo pripraviti tako, da spodbudi ustrezne gibalne reakcije otrok. Tako prilagojen program lahko vzgojitelj izvaja v heterogeno mešani skupini otrok ali v »jaslični skupini«. Program, namenjen otrokom, starim od 1 do 2 let, bi lahko poimenovali Mali sonček – vijolični in s tem vključili vanj vse otroke.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gibanje, razvoj, metode dela v predšolskem obdobju, predšolski otrok
    Število strani: 40
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10132297)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2298
    Datum vnosa: 23 Jul 2014 08:02
    Zadnja sprememba: 23 Jul 2014 08:02
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2298

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa