[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Čustvene in vedenjske težave/motnje v osnovni šoli

Alja Kumar (2014) Čustvene in vedenjske težave/motnje v osnovni šoli. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1086Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu diplomske naloge sem na osnovi proučevanja literature različnih avtorjev raziskala problematiko motečega vedenja, ki je v osnovnih šolah vse bolj prisotna, a spregledana. Prišla sem do ugotovitve, da je moteče vedenje pogosto pogojeno z naraščajočo populacijo otrok, ki imajo čustvene in vedenjske težave/motnje (v nadaljevanju ČVT/M). Raziskovala sem vzroke za njihov nastanek, pri čemer sem naletela na zelo raznolika mnenja, a vendarle večina strokovnjakov vidi vzroke v socialno-ekonomskih razmerah, bioloških oz. nevroloških predispozicijah ter družinskem in šolskem okolju. Sama sem se podrobneje posvetila slednjima, pri čemer sem poskušala poiskati rešitve za uspešnejše in učinkovitejše spoprijemanje s ČVT/M otrok tako v družinskem kot šolskem okolju. Nadalje sem proučila položaj šole oz. njenih pedagoških delavcev v odnosu do otrok s tovrstnimi težavami, uporabnost vzgojnega načrta, ki naj bi predstavljal, še posebno učiteljem, oporo oz. vodilo pri delu. Zanimalo me je, kako o tej problematiki razmišljajo pedagoški delavci, zato v empiričnem delu predstavim poglobljene intervjuje, ki sem jih izvedla z dvema učiteljicama in dvema socialnima pedagogoma. Zanimalo me je predvsem, katere oblike izzivalnega/motečega vedenja pri učencih opažajo, katere metode in strategije dela s takimi učenci so najučinkovitejše in kolikšna je pri tem stopnja timskega sodelovanja. V nalogi podam ugotovitve o tem, katere vzgojne postopke in ukrepe učitelji uporabljajo pri takih učencih ter kako ocenjujejo lastno usposobljenost za reševanje tako specifičnih težav, kot jih imajo nekateri otroci. Na koncu učiteljem podam smernice za učinkovitejše soočanje z motečim vedenjem, saj na osnovi opravljenih intervjujev sklepam, da se učitelji počutijo manj usposobljeni za obravnavo učencev s ČVT/M.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: čustvene in vedenjske težave, učenec, osnovna šola, moteče vedenje, učitelj, usposobljenost
    Število strani: 49
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Darja Zorc MaverMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10129993)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2292
    Datum vnosa: 23 Jul 2014 07:30
    Zadnja sprememba: 23 Jul 2014 07:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2292

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa