[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Izobraževanje kot del integracije mladih migrantov brez osnovnošolske izobrazbe v Sloveniji

Nina Marin (2014) Izobraževanje kot del integracije mladih migrantov brez osnovnošolske izobrazbe v Sloveniji. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1729Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je osvetliti stanje na področju osnovnošolskega izobraževanja v Sloveniji za mlade migrante, ki imajo izpolnjeno osnovnošolsko obveznost in ki zaradi različnih vzrokov niso dokončali osnovne šole pred odhodom iz svoje države. Osredotočila sem se na populacijo, staro med 15 in 24 let, ki je najbolj ranljiva na trgu dela. Najprej sem v teoretičnem delu spregovorila o procesu šolanja in družbeni neenakosti, ki sta tudi v sodobnosti na različne načine povezana med seboj. Nato sem se osredotočila na migracije, ki prinašajo številne spremembe. Potrebni sta vztrajnost in potrpežljivost na poti do tega, da se le-te izkažejo kot pozitivne tako za migrante kot družbo sprejema. Zato je migrantom potrebno ne samo v teoriji, ampak tudi v praksi omogočiti možnosti za uspešno integracijo. Ena izmed ključnih komponent le-te je zagotovo vključitev v proces izobraževanja, še zlasti za osebe, ki nimajo dokončane osnovne šole. V Sloveniji je edina oblika za pridobitev osnovnošolske izobrazbe zanje osnovna šola za odrasle (OŠO). V empiričnem delu predstavljam izsledke kvalitativne raziskave. Zanimalo me je, kako mladi migranti doživljajo obstoječo obliko šolanja. Na vključitev v proces šolanja vpliva vrsta dejavnikov, med katerimi nekateri motivirajo mlade migrante, drugi pa jih pri tem ovirajo. V Sloveniji bi potrebovali bolj pestro ponudbo izobraževanj za omenjeno populacijo in bolj individualiziran pristop, ki bi odgovoril na njihove potrebe in življenjsko situacijo. Potencialno vključenost v program PUM ocenjujejo kot koristno zaradi učenja jezika, spoznavanja novih ljudi in učenja določenih spretnosti. Njihova vključitev v program pa nima posledic samo zanje, temveč tudi za siceršnje uporabnike. S povezovanjem različnih organizacij med seboj lahko delujemo preventivno in tako vzpostavljamo medkulturni dialog med večinsko družbo in pripadniki manjšinskih kultur.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: migracije, integracija, izobraževanje, mladi migranti brez osnovnošolske izobrazbe, osnovna šola za odrasle, program PUM
    Število strani: 118
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Špela RazpotnikMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10129737)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2291
    Datum vnosa: 23 Jul 2014 07:25
    Zadnja sprememba: 23 Jul 2014 07:25
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2291

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa