[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje fotosinteze pri dijakih tehniških gimnazij

Katjuša Kanalec (2014) Razumevanje fotosinteze pri dijakih tehniških gimnazij. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1361Kb)

    Povzetek

    V naši raziskavi smo se osredotočili predvsem na srednješolce, ki obiskujejo tehniške gimnazije. Njihovo znanje in razumevanje fotosinteze smo preverjali z vprašalnikom, ki je bil sestavljen iz šestindvajsetih vprašanj, od tega jih je bilo petindvajset zaprtega tipa, dve od teh sta bili v obliki ocenjevanja po Likertovi lestvici, eno pa je bilo odprtega tipa. Anketrirali smo dijake prvega, drugega in tretjega letnika na dveh tehniških gimnazijah, vseh anketirancev je bilo dvesto sedemindvajset, od tega večinoma moškega spola. Ugotovili smo, da dijaki fotosintezo kar sprejemljivo obvladajo. Hipotezo, ki je trdila, da znanje dijakov ni zadovoljivo, smo namreč ovrgli, saj je na kar sedemnajst vprašanj od štiriindvajsetih, več kot polovica odgovorila pravilno. Njihovo znanje je sicer tudi precej faktografske narave, nismo pa zaznali razlik v znanju med različnima šolama ali med različnimi letniki. Od štirih postavljenih hipotez smo dve ovrgli, dve pa potrdili. Do biologije in fotosinteze v splošnem niso najbolj naklonjeni, saj samo približno dve petini dijakov zanimata, niti se jim ne zdi pretirano koristno poznavanje fotosinteze. Edino pozitivno točko vidijo v koristnosti poznavanja fotosinteze za splošno izobrazbo. Prav tako jih zelo malo namerava opravljati maturo iz biologije. Iz raziskave je razvidno s katerimi pojmi imajo dijaki največ težav, kar lahko v bodoče koristi pri sestavljanju učnih načrtov pa tudi kot pomoč posameznim učiteljem pri sestavi poteka učne ure, npr. na katere detajle je vredno dati več poudarka in pozornosti, kaj dijakom povzroča največ preglavic pri razumevanju in podobno.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: fotosinteza, razumevanje, napačne predstave, naravoslovje, biologija, srednja šola, celično dihanje
    Število strani: 65
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    asist. dr. Jelka StrgarMentor
    izr. prof. dr. Alenka GaberščikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10129225)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta, Biotehniška fakulteta
    ID vnosa: 2289
    Datum vnosa: 23 Jul 2014 07:16
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 17:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2289

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa