[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča in izkušnje staršev na področju discipliniranja otrok

Maja Hlad (2014) Stališča in izkušnje staršev na področju discipliniranja otrok. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2097Kb)

    Povzetek

    V teoretičnem delu diplomskega dela so podrobneje predstavljeni načini discipliniranja otrok ter vplivi načinov discipliniranja na različna področja otrokovega razvoja. Predstavljeno je postavljanje pravil in meja v družini, disciplinski pristopi in načini odzivanja na neprimerno vedenje otrok. V teoretičnem delu so predstavljene tudi psihološke teorije o disciplini in vedenju otrok ter psihološke značilnosti otrok v zgodnjem in srednjem otroštvu. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki je bila izvedena na vzorcu 266 staršev otrok, starih od tri do enajst let. Zanimala so me stališča in izkušnje staršev na področju discipliniranja otrok, raziskovala sem tako preventivno kot korektivno discipliniranje. Podatke sem zbrala s pomočjo analize odprtih in zaprtih vprašanj anketnega vprašalnika. Rezultati so pokazali visoko pozitivno, statistično pomembno korelacijo med stališči staršev do kaznovalnih načinov discipliniranja otrok ter pogostostjo uporabe teh načinov discipliniranja. Pokazale so se tudi statistično pomembne razlike v pogostosti uporabe posameznih načinov discipliniranja glede na spol in starost otroka ter glede na spol in izobrazbo staršev. S pomočjo analize odgovorov iz anketnega vprašalnika sem ugotovila, da je najpogostejši način discipliniranja otroka pogovor. Prav tako sem s pomočjo analize odgovorov ugotovila, da starši otroka najpogosteje nagradijo ob upoštevanju postavljenih pravil in meja, ob opravljenem delu ter ob različnih otrokovih dosežkih. Starši otroka najpogosteje kaznujejo ob neupoštevanju postavljenih pravil in meja, ob neprimernem vedenju in ob otrokovih napadih trme. Najpogostejša sredstva nagrajevanja, ki jih starši uporabljajo so sladkarije, pohvale in nakupi igrač, najpogostejša sredstva kaznovanja pa prepoved gledanja televizije, prepoved uporabe računalnika in osamitev (odmor) v sobi. Raziskava je pokazala, da pravila in meje v družini najpogosteje postavita oba starša skupaj, ter da se večina staršev pri uveljavljanju postavljenih pravil in meja ocenjuje kot dosledne.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: discipliniranje, otroci, meje, pravila, nagrajevanje, kaznovanje
    Število strani: 128
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Alenka PolakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10127433)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2287
    Datum vnosa: 19 Avg 2014 08:52
    Zadnja sprememba: 19 Avg 2014 08:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2287

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa