[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča vzgojiteljic do vpliva vrtca na čustveni razvoj malčkov

Anja Pinter (2014) Stališča vzgojiteljic do vpliva vrtca na čustveni razvoj malčkov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1366Kb)

    Povzetek

    V diplomski nalogi raziskujem stališča vzgojiteljic do vpliva vrtca na čustveni razvoj eno- do dvoletnikov. V prvem delu je predstavljen razvoj čustev v obdobju malčka na treh področjih: izražanje, prepoznavanje ter uravnavanje čustev. Predstavljene so značilnosti otrokovih čustev, ki se razlikujejo od čustev odraslih, ter otrokove čustvene potrebe, ki so prav tako specifične. Predstavljen je tudi razvoj navezanosti ter vzgojiteljica kot objekt otrokove navezanosti. Na kratko je omenjenih še nekaj načinov spodbujanja otrokovega čustvenega razvoja, ki jih lahko uporabljajo tudi vzgojiteljice pri svojem delu. V drugem delu je predstavljena raziskava, ki sem jo izvedla med vzgojiteljicami in pomočnicami vzgojiteljic, ki trenutno delajo z otroki v prvi starostni skupini. Raziskava je bila izvedena s pomočjo anonimnih anketnih vprašalnikov. Zanimalo me je predvsem, kako vzgojiteljice vidijo svojo vlogo pri spodbujanju čustvenega razvoja malčkov. Želela sem izvede ti, kakšno mnenje imajo o tem, koliko se pri svojem delu posvečajo čustvenemu razvoju, katere načine za spodbujanje čustvenega razvoja uporabljajo ter koliko je njihovo delo na tem področju načrtno. Ugotovitve kažejo, da imajo vzgojiteljice vtis, da se čustvenemu razvoju malčkov precej posvečajo ter pri svojem delu uporabljajo mnogo različnih načinov za spodbujanje čustvenega razvoja. Vzgojiteljice, vključene v raziskavo menijo, da lahko zadovoljijo večino čustvenih potreb malčkov ter da se skoraj vedno odzovejo na njihove čustvene potrebe, pri čemer upoštevajo individualnost vsakega otroka. Na tem področju načrtno delata dve tretjini vzgojiteljic, ki so sodelovale v raziskavi, medtem ko ena tretjina vzgojiteljic dejavnosti za spodbujanje čustvenega področja ne načrtuje.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: čustva, čustveni razvoj, malček, stališča vzgojiteljic, vpliv vrtca, čustvene potrebe, spodbujanje čustvenega razvoja
    Število strani: 50
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    asist. dr. Tomaž VecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10110025)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 2281
    Datum vnosa: 14 Jul 2014 13:31
    Zadnja sprememba: 14 Jul 2014 13:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/2281

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa