[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga staršev pri otrokovem šolskem delu

Rosana Kozjan (2011) Vloga staršev pri otrokovem šolskem delu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1084Kb)

    Povzetek

    Vloga staršev je v 21. stoletju označena kot izjemno pomembna za otrokovo učno uspešnost. Psihološka spoznanja in različne študije primerov so sicer že v drugi polovici prejšnjega stoletja označile vlogo družine kot pomemben atribut pri otrokovega razvoja, na osnovi sodobnih raziskav pa se strokovno znanje o pomenu družine v človekovem razvoju le še poglablja in razširja ter povezuje z različnimi drugimi področji človekovega udejstvovanja. Osrednji namen diplomskega raziskovanja je bil ugotoviti, na kakšne načine starši spremljajo in spodbujajo svojega otroka za šolsko delo, v katere oblike sodelovanja s šolo se starši največkrat vključujejo, kakšna so njihova pričakovanja glede otrokovega izobraževanja ter v kolikšni meri stopnja izobrazbe staršev pogojuje/vpliva na učno uspešnost otroka. Izvedla sem empirično raziskavo, v kateri je sodelovalo 89 staršev otrok 4., 5. in 6. razreda osnovne šole. Iz rezultatov raziskave lahko povzamem, da starši največkrat spremljajo otrokovo šolsko delo tako, da preverijo, ali se je otrok v šoli kaj novega naučil, zelo pogosto pa tudi, če ima otrok domačo nalogo. Najpogosteje spodbujajo svojega otroka za učenje v domačem okolju, nudijo mu tudi pomoč pri opravljanju domače naloge ter učenju. Največkrat se starši udeležujejo govorilnih ur ali roditeljskih sestankov, pogosto obiskujejo tudi predavanja ali delavnice, ki jih za starše organizira šola. Starši, ki pridobijo s strani otrokove šole več informacij o načinih spodbujanja otroka, se pogosteje se tudi vključujejo v otrokovo šolsko delo. Starši, ki se bolj zanimajo o ustreznih vzgojnih prijemih in načinih spodbujanja, so pogosteje bolj zadovoljni z otrokovim učnim uspehom, prav tako pa imajo tudi višja pričakovanja glede otrokovega nadaljnjega izobraževanja. Pomemben dejavnik vključevanja staršev je izobrazbena struktura staršev: večji interes za vključenost v otrokovo izobraževanje izražajo starši, ki imajo višjo stopnjo izobrazbe; njihovo zanimanje se kaže na področjih sodelovanja pri otrokovem šolskem delu in s šolo (vključevanje staršev na šolskem področju) ter v raznovrstnih načinih spodbujanja otroka za šolsko delo in pri preživljanju prostočasnih aktivnosti (vključevanje staršev v domačem okolju).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: družina, starši, osnovna šola, sodelovanje staršev s šolo, dejavniki učne uspešnosti, motivacija staršev
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8909641)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 228
    Datum vnosa: 04 Okt 2011 11:59
    Zadnja sprememba: 12 Nov 2015 16:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/228

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa