[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Izkušnje z vrstniško mediacijo na izbranih osnovnih šolah

Darja Rugelj (2011) Izkušnje z vrstniško mediacijo na izbranih osnovnih šolah. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1437Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu je predstavljena vrstniška mediacija kot učinkovit način reševanja sporov v osnovni šoli. Teoretičen del izpostavlja vprašanje vzgoje, vzgojnega načrta, mediacije na splošno ter vrstniške mediacije in služi kot podlaga empirčnemu raziskovanju. Namen diplomskega dela je najprej s teoretičnem preučevanjem izbrane teme in nato samostojnim raziskovanjem ugotoviti pogostost navajanja vrstniške mediacije kot proaktivne in preventivne dejavnosti v vzgojnih načrtih osnovnih šol in tudi, kakšna je dejanska uporaba te tehnike v praksi, raziskati razloge, zaradi katerih se šole odločijo za vrstniško mediacijo, kot tudi, kaj so motivi, da se učenci odločijo postati vrstniški mediatorji, ter ugotoviti, kako izobraževanje vrstniških mediatorjev poteka v praksi. V nadaljevanju pa raziskati, katere pozitivne učinke vrstniške mediacije zaznavajo učitelji na šolah, ter katere so ovire, ki se pojavljajo ob uvajanju ali pa med izvajanjem vrstniške mediacije. Uporabljena je deskriptivna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki, pridobljeni z različnimi tehnikami – metoda popolnega opazovanja z udeležbo, kvalitativna analiza dokumentov in analiza vprašalnikov za koordinatorje vrstniške mediacije, vrstniške mediatorje in učitelje – so bili zbrani na namenskem vzorcu populacije osnovnih šol v Ljubljani, ki se z vrstniško mediacijo ukvarjajo že 2 leti ali več. Analiza podatkov kaže, da tako koordinatorji vrstniške mediacije in drugi učitelji, kot tudi vrstniški mediatorji, vidijo v uporabi vrstniške mediacije prednosti, ki se nanašajo predvsem na učenje drugačnega reševanja sporov, hkrati pa tudi spremenjenega razmišljanja vseh udeleženih o odnosih med ljudmi. Koordinatorji vrstniške mediacije pri tem izpostavljajo dejstvo, da se z učenjem tehnik vrstniške mediacije učenci veliko naučijo za nadaljnje življenje, hkrati pa se začnejo zavedati, da so sami odgovorni za reševanje svojih sporov. Anketirani učitelji pa vidijo prednosti vrstniške mediacijo v tem, da je reševanje sporov z vrstniško mediacijo za sprti strani manj stresno in bolj uspešno, saj so si učenci generacijsko blizu, poleg tega pa se strinjajo, da zmanjšuje vandalizem na šoli, razvija kritično mišljenje in nove veščine reševanja konfliktov. Večina učiteljev se tudi strinja, da izvajanje vrstniške mediacije na šoli učiteljem prinese več časa, ki ga lahko namenijo poučevanju, ki je njihova primarna naloga. Interpretacija vseh dobljenih podatkov nam kompleksno prikaže izkušnje z vrstniško mediacijo na izbranih šolah z različnih zornih kotov.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Dodatne informacije: Prešernova nagrada PeF za študijsko leto 2011
    Ključne besede: vrstniška mediacija, mediacija, osnovna šola, vzgoja, vzgojni ukrepi, vzgojni načrt
    Število strani: 103
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Irena LesarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8907337)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 225
    Datum vnosa: 04 Okt 2011 11:44
    Zadnja sprememba: 13 Nov 2015 12:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/225

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa